Redovisningsassistent till Bright Redovisning & Revision

Redovisningsassistent till Bright Redovisning & Revision

Arbetsbeskrivning

Vi kan ge dig flera goda skäl att välja Bright som arbetsplats. Här bjuds du på en skön stämning med fokus på att ha roligt på jobbet. Du får utvecklande arbetsuppgifter, personligt utbildningsprogram, generösa förmåner och goda karriärmöjligheter.

Vårt fokus är att jobba tillsammans - tillsammans inom företaget och tillsammans med våra kunder!

Om företaget
Bright Redovisning & Revision tillhandahåller ett brett utbud av tjänster inom redovisning, revision, lön samt övrig rådgivning. Vi anpassar våra tjänster utifrån kundens önskemål och behov oavsett om dessa gäller att sköta er löpande redovisning eller hjälp inför ett företagsförvärv eller generationsskifte.

Vi har kunniga medarbetare med bred erfarenhet inom alla typer av tjänster. Vi är idag 21 kollegor som arbetar med såväl små- som medelstora företag. Eftersom vi växer söker vi nu efter dig som vill utvecklas inom redovisning hos oss!

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsassistent hos oss på Bright kommer du att arbeta med redovisning bestående av exempelvis löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, fakturering, betalningar, avstämningar och skattedeklarationer. Du arbetar nära kundansvarig redovisningskonsult och ni ansvarar tillsammans för att säkerställa hög kvalitet i arbetet gentemot kund.

Arbetet sker i huvudsak på vårt kontor i centrala Skellefteå, men kan även vara förlagt till kundens arbetsplats.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi söker dig som är minst gymnasieekonom, gärna med påbyggnadsutbildning såsom exempelvis YH eller högskola. Tidigare erfarenhet av att arbeta med löpande bokföring och annan ekonomisk administration är mycket meriterande. Likaså är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem, framförallt Visma och/eller Fortnox. Du bör också vara bekväm i att arbeta i Excel och trivas med ett digitalt arbetssätt.

Som person är du lyhörd och engagerad i att leverera lösningar. Vi söker dig som bidrar till arbetsglädjen på kontoret och som samverkar flexibelt mot gemensamma mål. Vi värdesätter att du är noggrann, strukturerad och väl medveten och mål och kvalitetsstandard. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och trivs med att arbeta konsultativt gentemot kund.

Information och kontakt
Omfattning: Heltid, Tillsvidare
Sista ansökningsdag: 19 maj 2020
Placeringsort: Skellefteå

I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal AB.
Ansöker gör ni på www.skelleftea.wikan.se
Information om tjänsten lämnas av Ellen Berg, Wikan Personal 0910-770985

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2020
  • Ansök senast: 19 maj 2020

Besöksadress

Byskillnadsgatan 3, Tomelilla
None

Postadress

Byskillnadsgatan 3
Tomelilla, 27330

Liknande jobb


17 april 2024

2 april 2024

28 mars 2024