REDOVISNINGSASSISTENT TILL EXPANDERANDE REDOVISNINGSBYRÅ I STOCKHOLM

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som redovisningsassistent på en redovisningsbyrå med stora ambitioner? Vi söker dig som är serviceinriktad, i början av din karriär och som vill lära dig mer inom ekonomiområdet.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för MPC Consultings räkning en redovisningsassistent med fokus på leverantörsreskontra till deras centralt belägna kontor i Stockholm. Då företaget satsar på sin personal erbjuds du regelbunden kompetensutveckling och utbildning.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och MPC Consultings önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic
Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos MPC Consulting.

Som redovisningsassistent arbetar du till stor del med leverantörsreskontra och resterande del med enklare bokföringsuppgifter. Rollen innebär att hålla en hög servicegrad mot företagets kunder och du har även en tät dialog internt med dina kollegor, som gemensamt arbetar mot samma kunder.

Det är viktigt att du som ny delar den gemensamma ansvarskänslan att leverera ett bra resultat och samtidigt skapa goda relationer med kunderna då företaget värderar att leverera kvalitet till kunderna.

Du välkomnas till ett härligt team med bra stämning och ett öppet klimat. Här får du möjlighet att växa i din arbetsroll och på sikt bredda din kompetens inom ekonomiområdet. Arbetet sker från kontoret som är beläget i centrala Stockholm, ett stenkast från Stureplan.

ARBETSUPPGIFTER
Som redovisningsassistent kommer du att arbeta med leverantörsreskontra och allmän bokföring. Arbetsuppgifterna innebär till större del att hantera hela leverantörsprocessen från att fakturan inkommer till och med att den är betalbokad. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter som ger dig en stor möjlighet att utvecklas och på sikt ger en möjlighet att gå över till att arbeta som redovisningskonsult.

VI SÖKER DIG SOM
* Har kandidatexamen inom ekonomi och vill ta dig an din första ekonomiroll


* Arbetat med service tidigare och är van vid kundkontakt
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska


Det är meriterande om du har arbetat litegrann med leverantörsreskontra eller bokföring tidigare, men det är inget krav för tjänsten.

Som person är du ansvarsfull och strukturerad. Då tjänsten innebär kundkontakt är det viktigt att du har ett naturligt sätt att skapa goda relationer till dina kunder samt bidrar till ett gott samarbete med dina kollegor. Vidare är du är noggrann och resultatinriktad. Företaget har stort fokus på att ligga i framkant gällande nya regler och lagar samt att leverera kvalitet.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Enligt överenskommelse, gärna i mitten av augusti
* Omfattning: Heltid, tillsvidare. 6 månaders provanställning tillämpas
* Placering: Birger Jarlsgatan 39, centrala Stockholm
* Kontaktuppgifter: recruitmentstockholmsouth@academicwork.se
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på recruitmentstockholmsouth@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
MPC Consulting. är en expanderande redovisningsbyrå som hjälper sina kunder med redovisning, revision, operativ styrning och processförbättring. Idag är de 35 anställda på kontoret och de arbetar som redovisningskonsulter, redovisnings- och revisionsassistenter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare Kontorstider
  • Publicerat: 22 augusti 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024