Redovisningsassistent till försäkringsbolag på Kungsholmen

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på ett snabbväxande och personligt försäkringsbolag, där dina kunskaper inom ekonomi och redovisning kommer att kunna växa och utvecklas? Då får du gärna ägna en minut åt att läsa mer nedan!


Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en redovisningsassistent, som kommer att ges möjligheten att utvecklas och följa vår kund på dess resa framåt.

I rollen som redovisningsassistent arbetar du med

- löpande bokföring

- inskanning av fakturor,
- betalningar
- utlägg
- periodiseringar
- avstämningar

Du underhåller även leverantörsregister samt hantering av företagskort och leasingbilar. Du arbetar parallellt med huvudbok samt företagets försäkringssystem och har daglig kontakt med verksamheten. Som en del av arbetsuppgifterna är du även behjälplig vid bokslut vad gäller avstämningar, balansspecifikationer samt bokning av reserver och skattedeklaration. Naturligt faller det även att vara delaktig i hur man kan förbättra och effektivisera processerna.
Du kommer att tillhöra ett redovisningsteam om 3 personer, och vår kund är ett försäkringsbolag som sitter på Kungsholmen. Företaget försäkrar bland annat bilar, båtar, hundar och katter, och har en tydlig kultur där medarbetarens trivsel och arbetsglädje står i fokus.

och vem söker vi?
Vi ser att du har en akademisk examen inom ekonomi/redovisning, och gärna någon form av relaterad arbetslivserfarenhet. Du är inte systemrädd, och har goda kunskaper kring att arbeta i Excel.

Som person är du noggrann, gillar siffror och har en vilja att utvecklas och växa i rollen. Du gillar nya utmaningar och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs.


Vi ser fram emot din ansökan!


Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR med start omgående och som pågår i 6 månader, varefter överrekrytering till kunden är tänkt att ske. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.


Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Konsultuppdrag 6 månader
  • Publicerat: 7 september 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


24 april 2024

Comibri söker Redovisningsassistent

Comibri söker Redovisningsassistent

20 april 2024