Redovisningsassistent till KPMG Örnsköldsvik

Arbetsbeskrivning

KPMG arbetar för att göra skillnad och förbättra framtiden för våra kunder. Vi drivs av att förmedla affärsmässiga insikter och erbjuder branschspecifika och kvalificerade tjänster inom revision, skatt, rådgivning och ekonomiservice. Genom vårt globala nätverk är vi ett av världens ledande kunskapsföretag med 162 000 specialister i 155 länder. I Sverige har vi stark lokal förankring med 1 600 medarbetare på 60 orter.

KPMG i Örnsköldsvik
På kontoret i Örnsköldsvik är vi 14 medarbetare som arbetar med såväl mindre som stora företag men även föreningar, stiftelser med mera. Vi förenar lokal förankring och gedigen kunskap med den globala revisionsbyråns nätverk och specialistkompetens.  KPMG i Örnsköldsvik är ett nytänkande kontor som rustar för framtiden med mycket glädje och öppna dörrar. Med ett fokus på digitala tjänster ligger vi i framkant av utvecklingen och ser ljust på framtiden. Nu har du som redovisningsassistent chansen att bli en del av denna framtid. 

Vi söker en redovisningsassistent som vill göra skillnad
Just nu söker vi dig som har viljan och engagemanget att tillsammans med oss leda våra kunder mot en positiv förändring. Som redovisningsassistent hos oss kommer du att arbeta med redovisning bestående av löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar, momsredovisning och skattedeklarationer. Arbetet sker i huvudsak på vårt kontor men även ute hos kund. I takt med att du utvecklas kommer arbetsuppgifterna att utvidgas.

Din profil
Du som söker har en utbildning inom redovisning och ett stort intresse för området. Vidare ser vi gärna att du har något års arbetslivserfarenhet från en ekonomiavdelning, har du utfört självständigt redovisningsarbete är detta meriterande. Du är lyhörd, har lätt för att kommunicera och har intresset, viljan och förmågan att hjälpa andra och leverera lösningar. Vi värdesätter att du är noggrann, väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt att du lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Vi ser gärna att du är en affärsinriktad och initiativrik person som sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Du har ett flexibelt förhållningssätt, gillar att arbeta utifrån flera perspektiv och ser möjligheter till förändring.

Vad vi kan erbjuda som arbetsgivare
Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och du kommer att få utmanas genom spännande och samhällsviktiga uppdrag hos våra klienter. Vi erbjuder dig ett omväxlande och ansvarsfullt arbete med nära kundkontakter. Tempot är ofta högt med många möjligheter till stimulerande sociala kontakter, ständiga förändringar och kunskapsutveckling. KPMG erbjuder även ett omfattande internt utbildnings- och utvecklingsprogram för att säkerhetställa att våra medarbetare sätndigt utvecklas..

Ansökan
Du ansöker till tjänsten online på www.kpmg.se/ledigatjanster. Din ansökan består av CV, personligt brev och betygskopior från din utbildning. Vill du veta mer om tjänsten innan du söker är du varmt välkommen att kontakta Frida Kolbäck, 070-309 97 10, frida.kolback@kpmg.se Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 30 november.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bennet

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KPMG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 25 oktober 2016

Besöksadress

Högabergsgatan 3
None

Postadress

Box 16106
Stockholm, 10323

Liknande jobb


Redovisning & Administration

4 juni 2024

3 juni 2024

snabb hjälp

snabb hjälp

31 maj 2024