Redovisningsassistent till UMS Skeldar, med start omgående!

Redovisningsassistent till UMS Skeldar, med start omgående!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet från en roll inom redovisning och vill arbeta på en framåtskridande och härlig arbetsplats där du får ta ansvar? Nu söker det spännande och växande företaget UMS Skeldar en redovisningsassistent till sin ekonomiavdelning med start omgående! Urvalet sker löpande, så välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
UMS Skeldar befinner sig nu i expansiv fas där de lägger in ytterligare en växel för att öka tempot i utvecklingen och produktionen av deras system. Skeldar V-200 är en UAS-plattform (Unmanned aircraft system) som är anpassad för den militära och civila marknaden världen över. Ett stort fokus i expansionsfasen är kopplat till deras ekonomifunktion och kostnadsuppföljning. Vi söker nu en redovisningsassistent för UMS Skeldars räkning, som vill vara en central spelare i hur funktionen ska fortsätta utvecklas. Denna roll är perfekt för dig som har några års erfarenhet av området och vill få möjligheten att ta dig an helhetsbilden av ett företag som står inför en otrolig resa.

Teamet består idag av 10 personer, varav 5 är placerade i Schweiz och 5 i Sverige. Teamet har ett högt tempo där arbetsuppgifter och prioriteringar snabbt kan ändras. Med ett öppet arbetsklimat och tätt samarbete sinsemellan, kommer du tillsammans med stöttning från dina kollegor få de verktyg som behövs för att bygga upp funktionen internt och med tiden få möjlighet att påverka vilka arbetsuppgifter som bör vara kopplad till rollen.

#

Du erbjuds


* En unik möjlighet att vara med i snabbt växande företag
* En möjlighet att påverka innehållet i din framtida yrkesroll
* En chans att vara med och vidareutveckla ekonomifunktionens befintliga processer och rutiner
* En möjlighet att påverka innehållet i din framtida yrkesroll


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Hantering av leverantörreskontra
- Löpande redovisning och bokföring
- Administration, så som reseräkningsflöden, momsredovisning, arbetsflöden, posthantering etc

VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom ekonomi/redovisning eller för tjänsten annan relevant utbildning
- Har några års erfarenheter av liknande arbetsuppgifter
- Har goda kunskaper i såväl engelska som svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av att arbeta i större affärssystem


Som person är du:


* Noggrann
* Kommunikativ
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Linköping


Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult ute på kundföretaget med mycket goda möjligheter till överrekrytering, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2022
  • Ansök senast: 20 oktober 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024