Redovisningsassistent till Vattenfall i Solna

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av ekonomiarbete och är redovisningstekniskt skicklig? Är du kvalitetsmedveten och ute efter en ny utmaning? Då har vi uppdraget för dig! Vi på Lernia söker just nu för Vattenfalls räkning en redovisningsassistent till deras huvudkontor i Solna. Uppdraget startar i mars och pågår fram till sista oktober, välkommen med din ansökan redan idag!

 

Om tjänsten
Som redovisningsassistent hos Vattenfall kommer du arbeta i ett team och stötta upp i redovisningsarbetet. Du kommer bland annat att ha kontakt med Vattenfalls leverantör CAP Gemini och svara på frågor samt förse dem med bokningsinstruktioner. Andra förekommande arbetsuppgifter innefattar: 

-Daglig bokföring
-Hantera och godkänna betalningsfiler
-Arbeta med manuella betalningar
-Utredningar av poster på bankkonton

 
Din bakgrund
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av redovisningsarbete. Då engelska är koncernspråk och all kommunikation med CAP Gemini sker på engelska är det viktigt att du känner dig trygg i språket. Krav är även att du behärskar flytande svenska i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du är van vid att arbeta i stora och komplexa företag där du hanterar både interna och externa gränssnitt.

 
Personliga egenskaper
Som person är du en lagspelare samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt i en roll med stort ansvar. Du har ett proaktivt och effektivt arbetssätt och god förmåga att lösa problem. Slutligen har du inga problem med att arbeta i en föränderlig miljö där det stundtals är högt tempo!

 
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid/Heltid/Solna, Stockholm

 
Om anställningen
Tjänsten utgör ett konsultuppdrag som startar i mars och pågår fram till 31/10 2019. Som konsult blir du anställd av Lernia och uthyrd till Vattenfall.

 

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. generöst friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal.

 
Om ansökan
Skicka in CV där du berättar om din bakgrund inom ekonomi och redovisning. Har du andra erfarenheter som du tycker har relevans för tjänsten får du gärna beskriva även dem. Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobbet!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 22 februari 2019

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


17 april 2024

2 april 2024

28 mars 2024