OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Nu söker vi en kvalificerad redovisningscontroller till vår kund inom den offentliga sektorn. Du kommer agera stöd till flera medarbetare som är relativt nya i sina ekonomtjänster på en central ekonomiavdelning.
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia och du kommer sitta på huvudkontoret som ligger i Gamlestaden.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som redovisningscontroller kommer du vara en viktig resurs på bolagets ekonomiavdelning. Du agerar stöd till kollegor och kommer arbeta med bokslut, prognos och budget.
Andra arbetsuppgifter som förekommer:
- Avstämningar o analyser
- Projektredovisning
- Stöd till våra distrikt
Dina kvalifikationer
- Ekonomikandidat eller har motsvarade kompetens
- Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
- Goda kunskaper inom ekonomisystem, gärna Agresso och hypergene
- Mycket goda kunskaper i excel
- Förmåga att analysera stora datamängder
- Erfarenhet från fastighetsbranschen (meriterande)
Personliga kompetenser
Analytisk
Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga
lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad
och/eller komplex information.
Samarbetsinriktad
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att
vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du
förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
Självständig
Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har
förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.
Strukturerad
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt
och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp
resultatet.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson