Redovisningsekonom - Gärdet

Redovisningsekonom - Gärdet

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Vi söker en erfaren redovisningsekonom med minst 3 års erfarenhet inom redovisning och rapportering för ett spännande uppdrag hos vår kund. Som redovisningskonsult kommer du att vara en viktig del av vår kunds svenska ekonomiteam och bidra till deras framgång.

Detta är din chans att bli en del av vårt team och arbeta ute hos vår kund, som är en stor aktör med kontor vid Gärdet i Stockholm.
Tjänsten är på heltid, och vår kund erbjuder goda möjligheter till flexibilitet och hybridarbete.

Uppdraget är tänkt att starta i mitten på november och väntas pågå fram till februari 2024.

Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på: https://www.reco.se/avanzera-ab

Vi välkomnar både sökande som är intresserade av anställning som konsult hos oss samt de som redan har en egen F-skattsedel och ansvarsförsäkring.


Arbetsuppgifter:
Som Redovisningskonsult kommer du att ha ansvar för ett till två småbolag inom koncernen. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

• Månadsbokslut
• Internfakturering
• Kontoavstämningar
• Momsredovisning
• Årsredovisning
• Kontoavstämningar
• Rapportera intrastat (månadsvis) och utrikeshandel med tjänster (kvartalsvis)
• Anläggningsredovisning, inklusive aktiveringar
• Upprätta deklarationer för punktskatter


Din bakgrund:

Vi letar efter en erfaren redovisningsekonom med en arbetslivserfarenhet på minst 3 år inom området redovisning och rapportering. Om du dessutom har kunskap om ekonomisystemet IFS, är det absolut ett plus. I den här rollen är förmågan att hantera komplexa redovisningsuppgifter och att självständigt driva arbetet framåt av största vikt.

Vi sätter också ett högt värde på noggrannhet och förväntar oss att du har gedigna kunskaper inom momslagstiftning och redovisningsprinciper. Att vara en effektiv kommunikatör och ha förmåga att samarbeta smidigt med olika avdelningar inom organisationen är en betydande tillgång för denna tjänst.

Vi ser fram mot din ansökan!


Om oss:
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2023
  • Ansök senast: 29 november 2023

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024