Redovisningsekonom inom leverantörsreskontra till Ekonomiavdelningen

Redovisningsekonom inom leverantörsreskontra till Ekonomiavdelningen

Arbetsbeskrivning

Centrala ekonomiavdelningen ansvarar för kommunens centrala och övergripande ekonomifunktioner som bland annat omfattar redovisning, planering-och uppföljning, kvalitetssystem samt kommunens ekonomisystem och beslutsstöd. Vi söker nu en Redovisningsekonom till vår redovisningsenhet. Redovisningsenheten ansvarar för kommunens redovisning och arbetar bland annat med löpande bokföring, momsredovisning, kund - leverantör och anläggningsreskontrorna samt administrationen av kommunens ekonomisystem.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ansvara för kommunens leverantörsreskontra. Det innebär bland annat att skicka betalningar, kontera fakturor, hantera fakturaflöden, löpande redovisning, göra avstämningar samt övriga arbetsuppgifter som kan förekomma inom redovisningsenheten. Som ansvarig för leverantörsreskontran kommer du att ha mycket kontakter med leverantörer i olika frågor och dessutom vägleda kollegor i fakturahantering. I arbetet ingår även att medverka till att utveckla processer och rutiner inom leverantörsreskontras området.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- Gymnasieutbildning minst 3 årig med ekonomisk inriktning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Kunskaper av att arbeta i ekonomisystem och/eller beslutsstöd, gärna erfarenhet av Visma Window
- Mycket god datavana och goda kunskaper i Excel
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med bokföring och reskontror
-Mycket goda kunskaper i svenska tal och skrift

Meriterande att du har kunskap om och erfarenhet av kommunal ekonomi och arbete i en politiskt styrd organisation.

Som person är du drivande, självgående och har sinne för siffror och ekonomi, noggrann och strukturerad med en god förmåga till prioritering. Du har ett prestigelöst sätt gentemot andra är lugn och trygg i dig själv och värderar teamarbete högt. Det är också viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och en hög servicenivå då vi servar både medborgare och interna kollegor i kommunen.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Nilsson
0155-24 84 04
Åsa Johansson
0155-24 81 83
Anna Möller
0155-24 85 59
Harriet Suomi-Forssblad
0155-45 75 19
Pekka Haapanen
0155-24 89 92
Per Norrhäll
0155-24 84 70
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155 – 45 74 20
Vision Åsa Johansson
0155-24 81 83
Akadermikerförbundet SSR Anna Möller
073-662 23 95
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155-45 74 20

Sammanfattning

Besöksadress

Stora Torget 1 61183 Nyköping
None

Postadress

None
Nyköping, 61183

Liknande jobb


INTERIM BOLAGSEKONOM TILL FASTIGHETSBOLAG

INTERIM BOLAGSEKONOM TILL FASTIGHETSBOLAG

16 maj 2024

Accountant

Accountant

16 maj 2024

16 maj 2024