Redovisningsekonom - Leverantörsreskontran

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling är Nordens ledande affärsjuridiska advokatbyrå. Som fullservicebyrå med en rad olika verksamhetsområden kombinerar vi djup juridisk kunskap med branschkännedom för att uppnå högsta kvalitet. Vi arbetar ständigt för att vara den bästa rådgivaren på marknaden och har många av Sveriges och världens ledande företag som klienter. Mannheimer Swartling har 550 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva, Hong Kong och Shanghai.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta som redovisningsekonom med ansvar för leverantörsreskontran. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att bestå av hantering av inscannade leverantörsfakturor i våra ekonomisystem MediusFlow och AX. I arbetet ingår även att ha kontroll på vårt anläggningsregister och periodiseringar, arbete med kontoavstämningar och att vara delaktig i bokslut. Vidare kommer du fungera som stöd gentemot organisationen kring leverantörsfakturafrågor. Arbetet är i huvudsak självständigt men du kommer ha ett nära samarbete med övriga medarbetare på ekonomiavdelningen.

Utbildning och erfarenhet

Vi söker dig som är nyexaminerad och har en examen från universitet, högskola eller yrkeshögskola med inriktning ekonomi. Om du inte har läst ekonomi på eftergymnasial nivå men har några års erfarenhet av att arbeta med ekonomi/redovisning är du också välkommen att ansöka. Vi ser gärna att du har ett mycket bra siffersinne och goda kunskaper i redovisning och Excel.

Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad, självgående och ansvarsfull. Du är organiserad och metodisk samt kan hantera snäva tidsramar. Du är även en positiv person som trivs i en professionell miljö med högt arbetstempo.

Vi erbjuder dig möjligheten att få arbeta i ett team med ambitiösa och motiverade medarbetare i en internationell miljö, med service av allra högsta klass. Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar:

• Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbete med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.
• Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
• Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.


Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, med start omgående eller efter överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi behandlar endast ansökningar via detta system.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Mikaela Wallgren, Talent Acqusition Advisor, + 46 8 5950 6546 eller Helen Malmborg, Accounting Manager, +46 8 5950 6147.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024