Redovisningsekonom på 50% till spännande koncern!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett ekonomiteam i en spännande och expansiv koncern? Har du erfarenhet av att arbeta med löpande redovisningsarbete? Ansök idag!

Dina arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom kommer du att:
- Arbeta med löpande redovisning
- Ansvara för moms och skattedeklarationer
- Ansvara för kund- och leverantörskontra
- Ta hand om in- och utbetalningar
- Avstämning av balansräkning
- Stödja ekonomiansvarig vid likviditetsplanering och månadsavslut

Du erbjuds ett varierat arbete som sker i ett nära samarbete med dina kollegor inom ekonomi. Inledningsvis kommer du att introduceras i arbetet för att senare bli mer självgående. Du kommer att vara placerad i Göteborg på vår kunds huvudkontor och rapportera till redovisningsansvarig inom koncernen. Tjänsten är på halvtid med start omgående. Arbetstiden är planerad till kl 8-12 men möjlighet att vara flexibel kring tider finns.


Om företaget

Vår kund är en koncern som verkar inom IT, el-tele-automations och instrumentområdet. Företaget är en stor aktör i Europa och på huvudkontoret i Göteborg sitter ca 25 medarbetare. Företaget är idag i en spännande och expansiv fas. Du som redovisningsekonom kommer främst att hantera en av koncernens affärsenheter.

Din profil

För den här tjänsten krävs att du har:
- Eftergymnasial utbildning med inriktning Ekonomi
- Erfarenhet av arbete med löpande redovisningsarbete inkl. moms och skattedeklarationer
- Goda kunskaper i Excel och övriga Officepaketet
- Flytande svenska

Det är dessutom meriterande om du har:
- Erfarenhet av Agresso eller annat ekonomisystem
- Goda kunskaper i engelska

Vi ser gärna att du är strukturerad, flexibel och stresstålig. Du är positiv, har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta nära dina kollegor i en prestigelös miljö.


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Start: Omgående, alternativt i augusti
Omfattning: Halvtid

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in därför in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 25 april 2016

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024