Redovisningsekonom till ANDRITZ

Redovisningsekonom till ANDRITZ

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
ANDRITZ AB ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 29 000 medarbetare. ANDRITZ finns på ca 280 platser i 40 länder. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat pappers- och massaindustrin, sågverk och kraftvärmeverk med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ AB i Sverige är det ca 300 medarbetare med kontor och filialer i Iggesund, Karlstad, Norrköping, Stockholm, Sundsvall, Varberg, Växjö och Örnsköldsvik.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en redovisningsekonom till vår kund Andritz i Örnsköldsvik. Uppdraget är på heltid och sträcker sig sex månader med start omgående och för rätt person finns chanser till förlängning. I rollen som redovisningsekonom kommer du huvudsakligen ansvara för momsdelen hos Andritz med allt vad det innebär samt andra varierande uppgifter inom redovisning.
Som konsult hos Clockwork ingår du i vårt team av kompetenta kollegor, där alla strävar mot målet att vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas.

Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med redovisning. Har du erfarenhet av momsfrågor och utländsk moms är det meriterande. Det är även meriterande om du har god vana av Excel samt erfarenhet av affärssystemet SAP. Då detta är en roll med många internationella kontakter behöver du kommunicera obehindrat både på engelska och svenska. Du är bekväm med att kontakta både extern och intern part, såväl via e-mail som via telefon.

Som person är du en vän av ordning och har förmåga att kunna analysera och sätta information i ett sammanhang. Då arbetet till stora delar är självständigt krävs det att du är initiativrik och driver ditt arbete framåt. Du är en noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad lagspelare med god kommunikationsförmåga. För att trivas hos vår kund behöver du ha förmågan att periodvis prestera under press och trivas med att hugga i det där lilla extra när det behövs samtidigt som du är positiv och prestigelös. I gengäld får du engagerade och drivna kollegor med en vilja att utveckla företaget tillsammans med dig!

Du kommer anställas som konsult hos Clockwork. Arbetet som konsult på Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Elin Hilli på tfn: 0733 - 51 27 13. Vi arbetar löpande med processen så ansök därför så fort som möjligt men senast 2022-07-17 via https://clockworkpeople.se/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2022
  • Ansök senast: 10 juli 2022

Liknande jobb