Redovisningsekonom till bolag på Kungsholmen

Arbetsbeskrivning

Är det dags för dig att ta nästa steg inom redovisning, och komma in i ett kompetent och glatt ekonomiteam hos en stor aktör inom facility management?


Om tjänsten
SJR söker nu för kunds räkning en redovisningsekonom, som kommer att arbeta med

- -löpande bokföring

- -skatte- och momsdeklarationer

- -månads- och årsbokslut

- -in- och utbetalningar

- -att se över bankuppdateringar

- -andra ad hoc-uppgifter som kan förekomma på en ekonomiavdelning.

Vår kund är en stor och välkänd aktör inom facility management (parkering, lokalvård, uthyrning av kontorspersonal etc.), och du kommer att komma in i ett prestigelöst och glatt gäng där lagandan är viktig och där din positiva energi gör skillnad.

Du kommer att sitta på Kungsholmen, med närhet till Hornsberg och Stadshagen.


Lämplig bakgrund
Vi ser att du som söker har en akademisk utbildning inom ekonomiområdet, samt har minst något års erfarenhet av arbete inom redovisning. Centralt är att du har en god förståelse för det ekonomiska flödet och snabbt kan sätta dig in i arbetsuppgifterna.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, har en god allmän systemvana samt goda kunskaper i Excel.

Du bör ha erfarenhet av att upprätta bokslut, och det är meriterande om du även arbetat med koncernredovisning.

Som person ser vi att du är noggrann, snabblärd och stresstålig, och du har en god social förmåga då många kontaktytor ingår i jobbet. Du är en sann lagspelare som brinner för att hjälpa kollegor och dela med sig av din kunskap.


Vi ser fram emot din ansökan!


Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag via SJR med start omgående, och som pågår i 6 månader. För rätt person finns därefter mycket god chans till överrekrytering hos kunden. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är dagtid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gustav Kendel på 076-647 16 45.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 12 januari 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024