Redovisningsekonom till centrala Stockholm sökes!

Redovisningsekonom till centrala Stockholm sökes!

Arbetsbeskrivning

Jobba med ekonomi hos vår kund och var en del av den fantastiska resan där de jobbar med Sveriges främsta startups och tillväxtbolag.
Vår kund är en ekonomibyrå som grundar sin framgång i effektiva och digitala lösningar, smarta rutiner och en djup förståelse för sina kunders verksamheter.
Vår kunds medarbetare är snabbfotade ekonomer som älskar entreprenörskap och företag som förverkligar sina drömmar. Kunderna är bolag som inte ser likadana ut från en månad till annan, där kapital injiceras, delar av verksamheten knoppas av och tillväxt kan ske plötsligt. Hos vår kund får du aldrig känslan av att det är ”måndag hela veckan”! Bolaget är också rådgivare till sina kunder i spännande frågor såsom kapitalanskaffning, incitamentsprogram för anställda och budgetering.
Ett av vår kunds främsta kännetecken är dess ”tvåspråkighet” – förmågan att prata ekonomi och verksamhet, och på så vis vara en insatt och proaktiv rådgivare.
Om tjänsten
Vi söker just nu efter en junior redovisningsekonom/ekonomiassistent som kan hjälpa till med att hantera leverantörsreskontra, kundreskontra och löpande bokföring för deras kunder. Adminteamet hos vår kund består av sex personer som hjälper startups och tillväxtbolag i Stockholm. Du har en passion för ordning och administration samt tycker att det är kul att arbeta i team. Du har antagligen studerat ekonomi och behärskar svenska väl i tal och skrift.
Du har erfarenhet av leverantörsreskontra och löpande bokföring och gillar att utvecklas tillsammans med dina kollegor. Du har arbetat med något av de vanligare bokföringsprogrammen. Du är strukturerad och kan arbeta med många olika arbetsuppgifter samtidigt. Du är nyfiken och vill dela med dig av det du lär dig med andra.
Du och jobbet
Är ett stöd i den löpande bokföringen för flera av kundens bolag.
Är en del av bokföringsteamet.
Hanterar leverantörsreskontran och bokföringen av leverantörsfakturor
Upprättar kundfakturor och hanterar inbetalningar i kundreskontra
Ger stöd vid upprättandet av momsdeklarationer
Följa upp förfallna kund- och leverantörsfakturor för samtliga kunder
Vana av bokföringsprogram krävs och erfarenhet av FortNox är meriterande.

Om dig
Du har minst ett halvårs erfarenhet av grundläggande löpande bokföring (leverantörs- och kundreskontra)
Du har studerat ekonomi gärna med inriktning mot redovisning (universitet eller YH-utbildning)
Du är noggrann och strukturerad och kan arbeta med många olika arbetsuppgifter samtidigt
Du är prestigelös och inte rädd för att ställa frågor
Du är driven, ambitiös och trivs med att arbeta i ett högt tempo
Du gillar att arbeta i team
Du behärskar svenska i tal och skrift

Företaget
Vår kund har ett centralt beläget kontor en minuts promenad från Rådmansgatans tunnelbana.
Vår kund är en ekonomipartner med fokus på startups och olika tillväxtbolag i Stockholm
6 vänliga och drivna personer i administrationsteamet som jobbar tätt ihop.
De jobbar med 90+ startups och tillväxtbolag i Stockholm.
De hjälper sina kunder med allt från löpande bokföring till budgetering och optionsprogram.

Den här positionen är belägen vid deras kontor i Stockholm. De vet att diversifierade team har roligare och presterar bättre. De satsar hårt på att bygga ett team som representerar de olika bakgrunderna, perspektiven och erfarenheterna som finns. Olikhet gör oss bättre.


#jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HGRec AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2020
  • Ansök senast: 3 maj 2020

Postadress

Gårdatorget
GÖTEBORG, 41250

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024