Redovisningsekonom till fastighetsutvecklings- och byggföretag

Redovisningsekonom till fastighetsutvecklings- och byggföretag

Arbetsbeskrivning

AN Property Development AB jobbar med fastighetsutveckling och med byggverksamhet i Mellansverige. Våra kunder är privatpersoner eller andra företag inom samma sektor. Vi samarbetar med arkitekter, kommuner samt byggbolag. AN Property Development bildades med visionen att skapa unika, exklusiva och hållbara fastigheter med högt arkitektoniskt värde. Vi ser det som vår mission att höja livskvalitén för så många som möjligt genom att erbjuda dem ett hem som förgyller deras tillvaro samtidigt som att det bidrar till arkitekturen och stadsbilden i sin omgivning. Läs mer på www.anproperty.se (http://www.anproperty.se/)

När vi nu utökar verksamheten söker vi en ny kollega som vill jobba i vårt härliga team. Kontoret ligger i det vackra Alvik i Bromma med goda kommunikationer.

Arbetsuppgifter
Som ekonom kommer du vara ansvarig för all löpande bokföring, projektbokföring, in- och utbetalningar samt fakturering. Du sköter deklarationer och ser till att skatter och moms redovisas och betalas in i tid samt har kontakt med revisor. Du gör bokslut, tar fram och analyserar bolagets resultat samt sköter kontakten med olika myndigheter och organisationer. Ansvarar för projektbudgetering och att ha koll på att budgeten följs är också viktiga delar i rollen. Vidare har du överblick över företagets kostnader och intäkter samt verksamhetens nyckeltal. Du kommer även att sköta företagets löner för ca tio personer. Du blir således en central och mycket viktig funktion i företaget. Då företaget är i expansionsfas behöver du även ta fram nya rutiner och skapa dokumentation kring det. Företaget växer snabbt vilket medför ständiga förändringar.

Kvalifikationer
- Vi söker dig med akademisk examen som civilekonom eller motsvarande samt minst fem års erfarenhet inom redovisning.
- Du har erfarenhet samt djup förståelse för finansiella flöden.
- Du behärskar koncernredovisning, kostnadsallokering, momsfrågor inom bygg, EU-försäljningar samt intern prissättning.
- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, att kunna ett tredje språk är också meriterande.
- Du sätter högt värde på redovisningen och bokhållningen och förstår att det är grundbulten i alla företagares liv.
- Har du erfarenhet av fastighetsbranschen samt arbetat i Fortnox är det meriterande.

Personliga egenskaper
Vi söker en mycket driven och proaktiv person med stark entreprenörsanda. Du älskar ordning och reda, struktur och att arbeta i system. Du är en problemlösare som söker fram den information som behövs på egen hand och driver arbetet framåt. Du vågar ta beslut samt har en god kommunikationsförmåga och har en trevlig, professionell kontakt med dina kunder. Att jobba här är att jobba med en väldigt hög grad av frihet och tillit. Som alltid följer därmed ett stort behov av initiativförmåga, eget ansvar och förmågan att driva sig själv samt skapa resultat.

Ansökan och tillträde
Tjänsten är på heltid, med start omgående. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Catrin Fjellström på Starfinder, 070-0744018. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar tas endast emot via annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Günay Zelic

Marcus Sölvin
0700745918
Günay Zelic
0762622688
Catrin Fjellström
0700744018

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Starfinder
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 1 juli 2020

Besöksadress

Gustavslundsvägen 12, Bromma
None

Postadress

Gustavslundsvägen 12
Bromma, 16751

Liknande jobb