Redovisningsekonom till Qetar i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Till entreprenörsföretaget Qetar AB söker vi en flexibel och driven redovisningsekonom som självständigt kan hantera den ekonomiska processen för företagsgruppen. Ansvaret innefattar hela det ekonomiska flödet, högt som lågt.

Qetar AB bildades 2013 och har på kort tid lyckats med snabb tillväxt kombinerat med hög kvalitét och kundnöjdhet. Qetar AB består av dotterbolagen N&N El & Styr, QTS Sweden, Qetar Fastigheter AB och Syprasys. Det är företag som erbjuder installation samt service inom el och styr, automation inom industri och fastighetsstyr, fastighetsförvaltning och utveckling inom fastighetsautomation.

Qetar sitter i mycket trevliga och ljusa lokaler i Weda i Södertälje. ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation med allt ifrån den löpande bokföringen och reskontran till avstämningar, bokslut, investeringsanalyser och löner. Rollen innefattar även engagemang i olika projekt relaterade till utveckling och effektivisering av koncernens ekonomifunktion som till exempel automatisering av fakturainläsning och scanning av fakturor. I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
- löpande bokföring
- kund- och leverantörsreskontra
- avstämningar, bokslut, årsredovisning
- uppföljning och analys av resultat
- budgetering och budgetuppföljning
- leasingbilar
- redovisning av moms och skatter
- investeringsberäkningar
- lön för cirka 40 medarbetare

KvalifikationerEtt krav för att axla rollen som redovisningsekonom på Qetar är att du har ekonomiutbildning motsvarande minst gymnasieekonom. Du har minst 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete som redovisningsekonom och det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet SoftOne.
- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav

Personliga egenskaperVi söker efter en nyfiken och ansvarsfull person som är noggrann och analytisk. Du har förmåga att strukturera och organisera ditt eget arbetssätt. Du har starkt driv såväl som en stark egen motor och initiativkraft. Du är förändringsbenägen, vill gärna lära nytt och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Du är flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus. Du har vidare god samarbetsförmåga och för att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara positiv, glad och ha god social kompetens. Mer om Qetar Qetar står för Qvalitet, Engagemang, Tillit, Ansvar och Respekt. Qetars affärsidé är att skapa mervärde i koncernen genom att tillföra kompetens, erfarenhet, entreprenörsanda och kapital. Qetar har ett långsiktigt perspektiv i sitt ägande och tillför aktivt management och ekonomistöd i portföljbolagen.
En stark entreprenörsanda genomsyrar alla bolag i koncernen. Företaget har stort fokus på att skapa gott samarbete och jobbar för en stark laganda vilket skapar en unik kultur. Mer om tjänsten- Tillsättning: under oktober eller enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid
- Placering: Weda i Södertälje
- Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till kundföretaget om båda parters så önskar.

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank. Varmt välkommen med din ansökan!


Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.

- AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.

- Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.

- Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Nacka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 10 september 2018

Besöksadress

Järnvägsgatan 36, Nacka
None

Postadress

Järnvägsgatan 36
Nacka, 13154

Liknande jobb