Redovisningsekonom till uppdrag i Fristad

Arbetsbeskrivning

Lockas du av en vardag där du får hjälpa olika företag med deras ekonomi? Har du erfarenhet från bokslutsarbete och vill arbeta i en bred ekonomiroll? Då kan detta vara uppdraget för dig!  

Hur ser din arbetsdag ut?
I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta självständigt med redovisning för ett företag bläget i Fristad. Företagets affärsidé är att hjälpa andra bolag med bokföring, ekonomi och löner och du kommer att bli ansvarig för delar av eller hela processer hos företagets kunder. Du kommer att bli en del av ett team på 5 personer som arbetar mot ca 90 kundföretag. Dina arbetsuppgifter kan komma att vara varierande och bland annat att innebära bokslutsarbete, sköta löpande bokföring samt leverantörs- och kundreskontra och du kan även komma att hantera lönekörningar. I din tjänst ingår kundkontakter och du kan komma att vara placerad periodvis ute hos kunderföretagen. 

Du arbetar som uthyrd konsult hos ett av våra kundföretag i Fristad, utanför Borås. Tjänsten är med start omgående och för att vara aktuell för tjänsten så behöver du kunna arbeta hela sommaren. Tjänsten beräknas pågå ca 6 månader framöver och för rätt person finns därefter goda chanser till förlängning. Arbetet är på heltid, dagtid.

Vem trivs här?
Du som tidigare har arbetat med bokslutsarbete, löpande bokföring samt leverantörs- och kundreskontra kommer att trivas i rollen samtidigt som du utmanas. Vi tror att du även har erfarenhet av betalningar och avstämningar. Tidigare erfarenhet av lönehantering är meriterande men det är inget krav. Du som söker har ekonomisk högskoleexamen inom redovisning eller motsvarande.

Är du en person som trivs i en föränderlig miljö och som triggas av att arbeta mot deadlines så är detta uppdraget för dig. Är du som person noggrann, prestigelös och har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp, kommer du uppskattas på denna arbetsplats. Din tidigare erfarenhet inom redovisning, i kombination med din analytiska förmåga och känsla för struktur gör att du snabbt kommer känna att du är en stor tillgång för företaget.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig via formuläret nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön.
  • Heltid Heltid.
  • Publicerat: 3 juli 2015

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024