Redovisningsekonom till Värmdö kommun

Redovisningsekonom till Värmdö kommun

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi en redovisningsekonom till vår kund Värmdö kommun

Detta är ett konsultuppdrag som startar omgående/enligt överenskommelse och beräknas pågå till slutet av september 2020.
Möjlighet till förlängning finns eventuellt.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Arena Personal och arbetar din tid hos Värmdö Kommun.

Du kommer ingå i ekonomiavdelningen som har ett ansvarsområde som spänner över hela det ekonomiska spektret, såsom ekonomisk planering, redovisning, uppföljning, analysarbete, skapa avvikelserapporter och felsökning.

Ekonomiavdelningen som är en del av Kommunledningskontoret har ett ansvarsområde som spänner över hela det ekonomiska spektret från budget – inköp/upphandling, ekonomisk planering/styrning till redovisning och uppföljning.
Avdelningen ansvarar även för ekonomisystem och ekonomiadministration, samt är kommunens specialistfunktion för inköp och upphandling.
Totalt omfattar avdelningen drygt 35 kollegor att samarbeta med.

I ditt dagliga arbete säkerställer du god kvalitet i, vara ekonomiskt stöd i och delta i projektmöten, vara stöd i konterings och fakturafrågor och ekonomiska frågeställningar, göra resultatuppföljning inför månadsbokslut, en del hantering av levfakturor, ta fram underlag och vara behjälplig i budget och prognosarbete mm.

Arbetstiderna är vardagar mån-fre, kl 08.00-17.


Din profil
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på högskolenivå med inriktning på redovisning.
Erfarenhet från motsvarande funktion i kommun eller landsting är definitivt meriterande men inte ett krav.

Vi vill dessutom att du:
• har ett brinnande intresse för redovisning och dess betydelse för analys och uppföljning
• är nyfiken och lösningsorienterad
• har förmåga att växla perspektiv och analysera frågor från olika infallsvinklar
• har en förmåga att förmedla och presentera resultat på ett pedagogiskt sätt
• är bra på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• behärskar att jobba i ekonomisystem och Excel eller motsvarande
• är noggrann och strukturerad
• har lätt för att samarbeta och har en hög servicekänsla
• kan arbeta självständigt men gillar också att samarbeta i team och där fungera som en brygga mellan redovisning och verksamhet
• är förändringsbenägen och gärna medverkar i ekonomisektorns utvecklingsarbete


Vi erbjuder
Arena Personal erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chansen att utvecklas genom varierande uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som konsult har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du kan knyta viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp i din fortsatta karriär.

Ansökan
Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. För mer frågor kontakta ansvarig rekryterare Andreas Rudberg, andreas.rudberg@arenapersonal.com. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
0739-17 92 12
Maria Danielsson
08-58711731
Linn Kimreus

Martin Andersson
073-5179044
Erica Odenmyr
0708257657
Sadat Maxhuni
0734323735
Ida-Maria Bruhn

Ida-Maria Bruhn
08-587 117 00
Karin Degerlund Lindgren
0722277902

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2020
  • Ansök senast: 24 april 2020

Besöksadress

Fleminggatan 7, Stockholm
None

Postadress

Fleminggatan 7
Stockholm, 10425

Liknande jobb