Redovisningsekonom till XCARET

Arbetsbeskrivning

Xcaret Ekonomikonsult AB erbjuder ekonomi - och löneadministration i kombination med finansieringstjänster till mindre och medelstora företag i Mälardalen och Stockholm. Vi är en redovisningsbyrå med all den kunskap och kompetens som stora byråer har, men med personligt engagemang. Vi lär känna våra kunder, sätter oss in i deras behov. Kort sagt: vi har alla verktyg för din bokföring!

Vill du bli en del av ett ambitiöst och positivt gäng med ett starkt driv? Trivs du med kundkontakt och är mån om att alltid leverera kvalitet i kombination med en hög servicenivå? Då har vi arbetet för dig!

Hur ser din arbetsdag ut?

Som Redovisningsekonom hos oss på XCARET kommer du att arbeta fritt med eget kundansvar. Du genomför och ansvarar för våra kunders redovisning inklusive bokslut, årsredovisningar, deklarationer och rådgivning. Du kommer att få eget kundansvar men har stöd av både ekonomiassistenter och vår löneansvarige. Då relationen till kund är en stor och viktig del i rollen som redovisningsekonom hos oss, ser vi din förmåga att kunna se kundens behov och vara konsultativ som en självklarhet. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som präglas av en hög teamkänsla och viljan att alltid prestera på topp!

Vem trivs här?

Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning och några års erfarenhet ifrån rollen som redovisningsekonom sen tidigare. Är du dessutom van att arbeta självständigt och ser ständiga förbättringar som en självklarhet kommer du att trivas här. Utöver din noggrannhet och analytiska förmåga värdesätter vi att du är en lagspelare som uppvisar en god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Då rollen kräver ett stort ansvarstagande måste du som person ha förmåga att kunna prioritera sina arbetsuppgifter och kunna växla upp tempot vid behov. Det är en självklarhet att du tycker det är roligt med kundkontakt och att du snabbt kan skapa dig en helhetsbild samtidigt som du har ett öga för detaljer. Kunskaper i Visma, Fortnox och Pyramid är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Tjänsten kräver körkort och tillgång till bil, då resor till/och arbetsdagar ute hos kund kan ingå.

Låter det intressant?

Ansök snarast, dock senast 9 maj 2016. Vi arbetar med löpande urval. Kom ihåg att i din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person.

Denna rekrytering genomförs i samarbete med Adecco. Adecco är världens största HR-partner med tjänster inom rekrytering, bemanning, omställning och utveckling. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se.

För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Linda Lundstedt på telefon 021-470 29 05 alt. linda.lundstedt@adecco.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Heltid
  • Publicerat: 22 april 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024