Redovisningsekonom/kravhanterare

Redovisningsekonom/kravhanterare

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Vi söker omgående en Kravhanterare med redovisningserfarenhet till vår kund i Linköping. Detta är ett uppdrag via Unik Resurs med start i maj eller juni tom september med chans till förlängning. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Kravhanterar med redovisningserfarenhet hos vår kunds ekonomiavdelning har du mycket kundkontakt och behöver vara serviceinriktad och flexibel. Dina huvuduppgifter är att arbeta med kravhantering och löpande redovisning, där fokus ligger på kravhanteringen. I ditt uppdrag som kravhanterare hanterar du ärenden med förfallna fordringar. Arbetet innebär mycket kontakt med kunder med utebliven inbetalning, bank och inkassobolag.
Vi hjälper våra kunder i största möjliga mån att hitta lösningar och jobbar utifrån ett positivt kundmöte. Rollen innebär även att vara ett stöd till övriga enheter inom koncernen med olika frågor som kan uppstå i samband med kravhantering. Den andra delen i tjänsten är arbetet med koncernens löpande redovisning: kontering, registrering och avstämningar samt övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.

Din profil

Vi söker dig som trivs i en roll där du arbetar med såväl enkla som mer komplicerade arbetsuppgifter. Du har minst ett par års erfarenhet från liknande arbete inom löpande redovisning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kravhantering eller reklamationshantering, Erfarenhet av system som Jeeves och Palette ser vi som meriterande. Som person är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Du ser helheten men har även förmåga till fördjupning i detaljer. Du är initiativrik och öppen för förändringar, trivs med mycket kundkontakt och är dessutom serviceinriktad och flexibel.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi kommer löpande att presentera kandidater för rollen. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på 073-925 25 86

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


28 maj 2024

28 maj 2024

Redovisningskonsult

27 maj 2024