Redovisningsekonom/projektassistent

Redovisningsekonom/projektassistent

Arbetsbeskrivning

Jakobi Sustainability AB är ett tillväxtföretag och vi behöver nu förstärka vår arbetsgrupp med en redovisningskonsult/controller/projektassistent .
Vi är ett konsultföretag som är specialiserade inom naturvård och miljötillstånd för samhällsbyggnadsprojekt. Vi gör bland annat olika typer av naturvärdesinventeringar, rennäringsutredningar, tillståndsprövningar och miljökonsekvensbeskrivningar. Vi brinner för att vara ute i naturen, verka för hög biologisk mångfald och motståndskraftiga ekosystem. Läs mer om oss på www.jakobiab.se
Redovisningsekonomi/controller/projektassistent
Du kommer att vara ansvarig för löpande redovisning, löneskrivning, månadsbokslut, årsbokslut, upprättande av budget samt prognoser, arbeta med ekonomikontroll och -uppföljning samt hjälpa våra uppdragsledare som projektassistent. Även utbildning av medarbetare och underkonsulter i våra ekonomirutiner och ekonomisystem liksom vid behov övriga programvaror så som SharePoint och Office 365 ingår. Vår nuvarande ekonomiassistent kommer att gå vidare med andra arbetsuppgifter men kommer att finnas som backup.
Då vi är ett litet företag ingår många olika uppgifter i denna tjänst och det är viktigt att du kan arbeta självständigt och planera din tid. Då du kommer ha mycket kontakter med våra medarbetare och kunder behöver du vara bra på att kommunicera på ett trevligt sätt.
Vi erbjuder god gemenskap och en trevlig arbetsmiljö med goda möjligheter att påverka och vara delaktig i att bygga bolaget. Organisationen är värdegrundstyrd och vår vision är hög biologisk mångfald, motståndskraftiga ekosystem och ett fossilfritt samhälle. Våra värdeord är gemenskap, lösningsorienterade och korta kommunikationsvägar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Redovisning så som att lägga in leverantörsfakturor och kundfakturor i Fortnox, skicka betalfiler till banken m m
Upprätta årsbokslut
Skatte- och momsredovisning, pensionsinbetalningar
Kvittohantering i Findity
Upprätta månadsbokslut, budget, prognoser och likviditetsplan, beräkning av prissättning
Kontroll och uppföljning avseende ekonomi, stöd till ledning och uppdragsledare
Projektadministration – stötta projektledare med diverse uppgifter i pågående projekt så som fakturering och projektuppföljning i Milltime
Personaladministration i Fortnox och Milltime – löner, traktamenten, semester m.m.
Inköp samt stöd vid inköp, avtalshantering, arkivering
Upprätta och revidera kvalitetsrutiner för ekonomi
Utbildning av medarbetare och underkonsulter i ekonomirutiner och de program vi använder
Skriva anställningsavtal
Även enklare uppgifter som att hämta post och paket och hålla ordning på kontoret kan bli aktuellt



Din profil
Som person är du flexibel och kommunikativ med god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och noggrann med en förmåga att prioritera. Att arbeta på ett mindre företag i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter och många kontaktytor är något du trivs med och motiveras av.
Du tar egna initiativ, kan se vad som behöver göras för att förbättra och stötta verksamheten administrativt och bidra till utveckling av administrativa rutiner.
Du behöver vara utbildad ekonom med inriktning mot redovisning alternativt redovisningsekonom eller likvärdigt och ha några års erfarenhet.
Du behöver kunna tala svenska och engelska.
Erbjudande
För att trivas hos oss tror vi att du längtar efter att jobba på ett modernt företag med korta beslutsvägar och god gemenskap. Du gillar att jobba mot uppsatta mål och leverera bra resultat i teamet. Eftersom vi är en naturmiljökonsult med stort intresse av att vara ute i naturen, både på gemensamma utvecklingsdagar på företaget och på fritiden, tror vi att även du behöver ha intresse av att vara ute i naturen på fritiden, till exempel genom svampplockning, hundpromenader, vandring eller annan typ av friluftsliv för att trivas hos oss.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Stationeringsort är på vårt huvudkontor i Göteborg. Vi har kontor över hela Sverige varför resor kan förekomma. Distansarbete kan erbjudas delvis.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborg - Chalmers teknikpark Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2023
  • Ansök senast: 20 december 2023

Postadress

Sven Hultins gata 9D
Göteborg, 41258

Liknande jobb


Ekonomiansvarig

20 maj 2024

20 maj 2024