Regelverksansvarig Backoffice

Regelverksansvarig Backoffice

Arbetsbeskrivning

Avanzas vision är att hjälpa miljoner människor till en bättre framtid. En förutsättning för detta är att vi har effektiva processer och arbetssätt för såväl medarbetare som kunder. Vill du ha ett jobb där du uppmuntras att ta ansvar, vara nytänkande, ha kul samt tillsammans med oss bygga universums effektivaste Backoffice?



Om tjänsten

Vi söker dig som vill vara med och driva utvecklings- och effektiviseringsarbetet på vårt Backoffice i rollen som Specialist med huvudsakligt ansvar för implementering och förvaltning av regelverk.

I den här rollen kommer du representera Backoffice i olika regelverksgrupper och ansvara för att tillsammans med berörda intressenter analysera vad vi behöver förändra i verksamheten kopplat till nya regelverk och även ansvara för implementeringen. Du kommer också löpande arbeta med att säkerställa att redan implementerade regelverk efterföljs och har effektiva processer med hög kvalité.

Backoffice är den avdelning som hanterar kundadministration, värdepapper, likvider, företagshändelser och avstämningar. Avdelningen består av cirka 35 medarbetare fördelade på fem team: Kundadministration, Clearing & Settlement, Cash Management, Corporate Actions och Avstämningar.



Din profil

Eftersom Backoffice är ett område som vi vill ska fortsätta utvecklas och bli än mer skalbart ser vi att du är en person med hög drivkraft och stort engagemang. Du gillar att ta ansvar, är flexibel och har förmåga att tänka nytt. Vi tror också att du har lätt att bygga relationer och har en god kommunikativ förmåga. Eftersom en stor del av arbetet kommer handla om att ta reda på hur nya och befintliga regelverk kommer påverka oss behöver du tycka det är kul att utreda och analysera material. Mycket kommer också handla om att implementera olika förändringar kopplat till ditt ansvarsområde vilket innebär att du bör ha förmågan att koordinera och driva ett arbete framåt tillsammans med berörda i verksamheten.

Extra meriterande är goda kunskaper om värdepappersmarknaden.



Vi erbjuder dig

Du får ett spännande, intensivt och utvecklande jobb som ger stort utrymme för egna initiativ. Tillsammans med ca 450 medarbetare kommer du att sitta centralt i Stockholm.

Förutom att du blir en del av ett peppat gäng med ovanligt stark vi-känsla, får man lite extra på köpet. Du får bra förmåner, som extra bra kontovillkor, bolån, optionsprogram, och ett generöst friskvårdsbidrag.

Ansökan

Skicka din ansökan, CV och personligt brev, genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Skicka gärna din ansökan snarast då urvalet sker löpande, dock senast 3 april. Kontakta gärna Lisa Larsson, Chef Backoffice på e-post: lisa.larsson@avanza.se om du har några frågor om tjänsten. Välkommen med din ansökan!



Erbjudanden från rekryteringsföretag/annonssäljare undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanza
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2020
  • Ansök senast: 3 april 2020

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023