Regional After Sales Coordinator till Doro

Arbetsbeskrivning

Regional After Sales Coordinator
Doro AB utvecklar telekomprodukter och tjänster för seniorer så att de kan leva ett fullt och rikt liv: att göra saker de vill lättare och möjliggöra de saker de aldrig trodde att de skulle göra. Som global marknadsledare i sin kategori - telekom för seniorer - erbjuder Doro lättanvända mobiltelefoner och smartphones, mobila applikationer och fast telefoni med högt och klart ljud. Dotterbolaget Doro Care erbjuder trygghetslarm och -tjänster för äldre och funktionshindrade personer i ordinärt boende. Doro är ett svenskt publikt bolag och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Nordiska listan, Small Cap. 2015 uppgick totala intäkter till 1 838 miljoner kronor (200 miljoner euro). Doro har huvudkontor i Lund samt kontor på ytterligare tre orter i Sverige och filialkontor i Frankrike, Tyskland, Storbritannien, Norge, Finland, Italien och Hongkong. Läs mer på www.doro.com [ http://www.doro.com/ ]

Doro söker nu en service-minded Regional After Sales Coordinator till vår nordiska region. I denna roll kommer du att vara främsta kontaktperson för våra after sales partners och ansvara för Doros nordiska eftermarknad. Du är även en viktig kontaktyta för Doros Research and Development-avdelning. Du ska på ett långsiktigt sätt arbeta med eftermarknad och returhantering för våra produkter för att kontrollera kostnaderna. Detta gör du genom att aktivt arbeta med våra externa partner och tillsammans med dem utveckla nya verktyg och processer för exempelvis repair och refurbishment.

Du kommer att vara placerad på vårt huvudkontor i Lund och rapporterar till nordiska Operations Manager. Du kommer även att arbeta nära After Sales Manager som är stationerad i Frankrike.

Doro är ett framgångsrikt internationellt företag med korta beslutsvägar och möjlighet att påverka. Vi erbjuder dig en tjänst där du får möjlighet att skapa många relationer och sätta din prägel på eftermarknadsarbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att jobba med eftermarknad inom konsumentelektronik. Du har hanterat reklamationer och garantiärenden och har erfarenhet av att arbeta med hela leverantörskedjan från distribution till after sales partners. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med mobiltelefoni är det meriterande. Du har fullständig gymnasieutbildning och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

För att lyckas i denna tjänst måste du självständigt kunna planera och prioritera ditt arbete samt vara duktig på att lösa problem. Du tycker om att bygga och bibehålla goda relationer och ser service som en naturlig del ditt dagliga arbete.

För att förstå våra produkter och vår affär behöver du vara tekniskt kunnig och du har så klart ett stort intresse för konsumentelektronik och mobiltelefoner.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Uppdragsgivare: Doro AB

Ort: Lund

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: Välkommen med din ansökan via Randstads rekryteringssystem senast den 13/2. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt!

För information: Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Eleonora Cronholm på eleonora.cronholm@randstad.se eller 0725-78 64 50.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 30 januari 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


19 april 2024

Reklamationshantering

11 april 2024

13 mars 2024

5 mars 2024