Regionchefer Sverige till Orio AB

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill ha affärsansvar samt spela en nyckelroll i det svenska teamet i samarbete med be-fintliga auktoriserade verkstäder och för rekrytering av nya.
Orio är ett globalt reservdels- och logistikföretag med stark, innovativ anda. Bland våra smarta och konkurrenskraftiga lösningar finns både logistik och ingenjörskunnande i världsklass. Vi kommer som enda distributör av Saab Original reservdelar att fortsätta att stödja och förse Saab Service Centers med tillförlitlig service och kunskap - precis som vi gjort i snart 70 år.
Våra rötter inom bilindustrin, eftermarknad och reservdelar går tillbaka till 1947 och vi har ansvarat för Saab Automobiles reservdelar sedan 60-talet. Den 13 november 2013 bytte företaget namn från Saab Automobile Parts AB till Orio AB. Vi har dotterbolag i USA och Europa. Huvudkontoret finns i Nyköping och ett filialkontor i Trollhättan. Sammanlagt är vi ca 350 anställda i och utanför Sverige. Omsättningen var 2012 ca 1,1 miljarder kr, via försäljning till över 60 marknader.

Om tjänsten - innehåll och ansvarsområden

Sverigemarknaden består idag av 2 regioner, Nord och Syd, med ca.160 Service centers. För att möta våra expansionsplaner kommer Sverigemarknaden att istället indelas i 4 regioner, varför vi nu söker 2 nya Regionchefer med placering i norra eller östra regionen.
I din roll som Regionchef kommer huvuduppgiften vara att säkerställa att expansionsplanerna och försälj-ningsmålen för regionen uppnås. En viktig uppgift är också att upprätthålla och vårda kundrelationer.
Som Orios primära kontakt med återförsäljare, verkstäder och övriga kunder kommer du också att
-driva försäljning per kund och produktkategori och säkerställa att våra kunder tydligt upplever löftena i vår varumärkesplattform, driva förståelsen för regionens marknadspotential och nyrekrytering av kunder, driva utvärdering, auktorisation och försäljning av supportprogram för produkt och service, driva konkurrentbevakning och föreslå svar på konkurrenters kampanjer och initiativ samt löpande underhålla försäljningsprognoser och säkerställa att försäljningstakten överensstämmer med uppsatta, övergripande mål.

Kvalifikationer - utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Du har en för tjänsten relevant utbildning, gärna Högskola med kommersiell och/eller teknisk inriktning.
För att lyckas i rollen har du troligen jobbat som Service-, Reservdels- eller Säljchef eller har annan ar-betslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Dessutom är marknads- och produktkännedom, kunskaper om prissättning, teknik och fälterfarenhet viktiga kvalifikationer. Du skall ha dokumenterad förmåga att skapa försäljningsresultat.

Du har kundfokus, hög integritet och inger förtroende, kan bygga förtroendefulla relationer samt är resul-tatinriktad. Kunskap om verkstäders system-miljö (MP, DMS, SAMS) är värdefull.
Du skall kunna kommunicera flytande på svenska och engelska och ha god förmåga i användandet av Microsoft Office-paketet Du är van att ta eget ansvar men tycker också om att samarbeta med kollegor eftersom du kommer att stödja flera funktioner i företaget.
Du är du lätt att jobba med, är effektiv och strukturerad, nyfiken och engagerad. Du tar egna initiativ och inspirerar andra genom att hitta alternativa lösningar.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i hemmet då det är en fälttjänst.
Tillträde snarast efter överenskommelse.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orio AB NYKÖPING
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • .
  • Publicerat: 24 januari 2014

Besöksadress

Flygfältsvägen 9
None

Postadress

None
NYKÖPING, 61181

Liknande jobb


13 september 2022

6 september 2022