Regionsäljchef

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människors kompetens och matchar dem till jobb i arbetslivets alla skeden. Samtidigt stärker vi företags och organisationers konkurrenskraft och förmåga att möta arbetsmarknadens skiftande utmaningar. På så sätt är vi med och bidrar till ett mer konkurrenskraftigt näringsliv och en mer effektiv arbetsmarknad, där fler människor kommer i egenförsörjning.

Tillsammans formar vi en bättre framtid och ett mer hållbart samhälle. Läs mer på www.lernia.se





Arbetsuppgifter

Vill du vara med att leda och utveckla Lernias affärer, strategiskt och regionalt?

I så fall kan du vara den vi söker i rollen som regionsäljchef

Vem söker vi?
Till Lernias marknads- och försäljningsavdelning söker vi nu en erfaren regionsäljchef. Vi söker en affärsdriven regionsäljchef med starkt säljfokus och en väl dokumenterad förmåga att utveckla våra kunder samt våra affärer i regionen. Som regionsäljchef hos Lernia har du ansvar för hela försäljningen i regionen, oavsett tjänsteområde. Vi befinner oss i en mycket spännande fas med hög förändringstakt och många framtidssatsningar. Vi söker dig som stimuleras av att hitta nya affärsmöjligheter samtidigt som du vill utveckla befintliga affärer i nära samarbete med Lernias divisioner. Region Syd blir din huvudsakliga marknad, vilket för oss betyder Skåne, Blekinge, Kronoberg, Jönköping och Kalmar län. Du rapporterar direkt till Lernias marknads- och försäljningsdirektör.


Dina arbetsuppgifter
• Ingå i koncernens ledningsgrupp för marknad och försäljning
• Driva försäljningsutvecklingen av region Syd
• Leda Lernias regionala kommersiella råd
• Ansvara för regional säljplan inklusive ny- och befintlig kundbearbetning
• Säkerställa dimensionering av säljresurser inom regionen
• Utveckla vårt tjänsteutbud
• Ha fullt personal- samt försäljningsansvar för regionen vilket bl a innefattar
- att sätta och följa upp budget,
- arbeta aktivt med affärsutveckling inom din region
- arbeta aktivt med säljeffektiviteteten i regionen
- personalrelaterade frågor som att hålla utvecklings- och feedbacksamtal, lönesamtal och kompetensutveckling mm
• Leda och coacha samtliga säljresurser i regionen
• Utveckla existerande kundavtal samt delta i upphandlingar



Vad har du för erfarenhet och bakgrund?
Du har minst 10 års erfarenhet av försäljning med dokumenterat goda resultat. Du är van att arbeta med kvalificerad lösnings- och/eller tjänsteförsäljning mot stora företag. Du har lång erfarenhet av att leda andra och kan hantera förändringsprocesser. Vi ser gärna att du har erfarenhet från bemannings- eller managementbranscher. Vi värdesätter att du tidigare har egen erfarenhet av resultatansvar, tex som affärsområdeschef, verksamhetschef, divisionschef etc.

Har du erfarenhet av att ha arbetat i matrisorganisation är det meriterande. I botten har du en akademisk examen inom ekonomi, marknad eller försäljning. Körkort behövs då det förekommer resor i tjänsten.

Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och förutsätter att du är målinriktad med fokus både på relationer och affärer. Du har helhetssyn, arbetar strukturerat, ser möjligheter och är lösningsorienterad i ditt sätt att tänka och kommer gärna med nya kreativa lösningar. Som person är du väldigt analytisk med starkt driv och mycket energi. Du är bra på att bygga långsiktiga relationer och är kommunikativ i ditt sätt att uttrycka dig. Du når resultat genom andra och kan påverka och övertyga i en matrisorganisation. Din ledarstil är inspirerande och du får dina medarbetare att prestera i rätt riktning.


Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en spännande och exponerad roll i ett etablerat företag med engagerade medarbetare, där du kan påverka och där det finns möjlighet till goda utvecklingsmöjligheter. Vi har marknadsmässiga anställningsvillkor, flexibla arbetstider och tjänstebil. Vi ser gärna att du börjar så fort som möjligt, placeringsort kan diskuteras men vi ser en klar fördel att du bor i södra Sverige. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.


Information

Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta Maria Widerberg, rekryteringsansvarig tele: 072-2540287 eller maila maria.widerberg@lernia.se. Du kan även kontakta Annika Roupé, marknads- och försäljningsdirektör via mail på annika.roupe@lernia.se.

Hög kompetens är en viktig förutsättning för att vi ska klara våra arbetsuppgifter, samtidigt är en av våra grundläggande värderingar lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så fort rätt person hittas. Ange också var du först såg annonsen. OBS! Vi tar enbart emot ansökningar direkt via vår hemsida.
Sista ansökningsdag är 2016-11-29

Varmt välkommen med din ansökan!


Lernia är vägen framåt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia AB Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 november 2016

Postadress

Maskingatan 5, plan 6
GÖTEBORG, 41764

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024