Registrator

Arbetsbeskrivning

Landstingsstyrelsens förvaltning Kansliavdelningen är en specialistfunktion till koncernledningen som utövar den övergripande styrningen av landstingets verksamheter och bolag.Kansliavdelningen ger sekreterar- och annan administrativ service åt i första hand landstingsfullmäktige och dess presidium samt landstingsstyrelsen och dess utskott.Avdelningen svarar också för ärendesamordning, registraturet, administrativa utvecklingsfrågor samt vissa koncernövergripande frågor som informationssäkerhet, handikapprogram samt handlingsplanen för barnkonventionen.Vid avdelningen finns 15 medarbetare.Avdelningen är i vissa delar en bro mellan de politiska organen och tjänstemannaförvaltningen. I tjänsten ingår följande arbetsuppgifter: Postöppning, diarieföring och remisshantering.Expediera beslut från landstingsfullmäktige och landstingsstyrelsen m.fl.Svara på frågor från allmänheten och utlämnande av handlingar.Delta i utbildning av medarbetare och ge råd och internt stöd i diarie- och ärendehanteringsfrågor.Arkivera avslutade ärenden.Medverka vid utveckling av nytt ärende- och dokumenthanteringssystem. För att arbeta som registrator hos oss ser vi gärna att du har erfarenhet från arbete inom offentlig förvaltning.kan sekretessfrågor, PUL och offentlighetsprincipen, har god datorvana och intresse av att arbeta med olika IT-applikationer.Egenskaper som är bra att ha som registrator hos oss är att vara stresstålig, initiativrik, noggrann, självständig och serviceinriktad.Du ska vara intresserad av att hjälpa medarbetare, politiker och medborgare i att hitta handlingar och ha ett intresse för arkivfrågor.

Sammanfattning

Liknande jobb


31 maj 2024