Registrator

Registrator

Arbetsbeskrivning

Nämndkansliet

Regionkontoret är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Regionkontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Regionkontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Regionkontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, digitaliseringsavdelningen, forsknings- och innovationsavdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, kommunikationsavdelningen samt regiondirektörens stab.

Regionkontoret har cirka 550 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss!

Vi söker nu en registrator som drivs av att bidra i kvalitets- och utvecklingsarbete.

Vår verksamhet
Nämndkansliet är en enhet på Regionkontoret och i Regiondirektörens stab. Enhetens uppdrag är att tillse att Region Uppsalas beredningsprocess till nämnder och styrelser är ändamålsenlig och kvalitetssäkrad så att den politiska viljan får genomslagskraft.
Kansliet arbetar också med att utveckla Region Uppsalas ägarstyrning och att följa upp och processleda olika politiska uppdrag. Vidare finns också ett ansvar att upprätthålla de krav som ställs avseende insyn i den offentliga verksamheten liksom ansvar för hantering och utlämnande av allmänna handlingar. Vi strävar efter ständig utveckling av rutiner och arbetssätt. Vi arbetar agilt och teamorienterat, vi är serviceinriktade och generösa med vår kunskap till andra.

Ditt uppdrag
Arbetsuppgifterna är omväxlande och innefattar såväl att registrera och diarieföra i vårt digitala ärendehanteringssystem Public360 som att kontrollera att allmänna handlingar registreras korrekt och att verksamheten uppfyller de krav som ställs avseende insyn i den offentliga verksamheten. Du hanterar organisationens officiella post och e-post och ser till att den information som inkommer eller uppstår inom organisationen behandlas på ett juridiskt korrekt sätt. Du ansvarar för utlämnande av allmänna handlingar, hanterar förfrågningar och samordnar ärenden.

Du har stora kontaktytor och som en naturlig del av arbetet ingår kontakt med medborgare och media och att även att ge utbildning, råd och stöd till handläggare och chefer.

Du tar initiativ och sätter i gång aktiviteter för att uppnå resultat och tillsammans med kollegor driver du utvecklingsarbete och förändring av arbetssätt.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, ha kunskap om lagar såsom GDPR, arkivlagen samt offentlighets- och sekretesslagen och inom informationssäkerhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från politiskt styrd organisation och därmed förståelse för hur beslutsprocesser och strukturer ser ut. Det är även meriterande om du kan hantera ärende- och dokumenthanteringssystemet Public360. Erfarenhet och intresse för utvecklingsarbete är ett krav.

Din kompetens
Som person är du strukturerad, noggrann och har god administrativ förmåga. Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och har förmåga att leverera i tid. Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift. Du är van att driva dina egna uppgifter och arbeta självständigt likväl som du gärna samarbetar med andra och är ödmjuk, lyhörd och prestigelös i din kommunikation. För att lyckas i rollen behöver du kunna hantera flera uppgifter parallellt och ibland inom snäva tidsramar. Du är pedagogisk, har god datorvana och behärskar Microsoft 365.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Då tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomförs en säkerhetsprövning som en del i anställningsprocessen och innan tillträde av tjänsten. Tjänsten kan komma att krigsplaceras.

Vi erbjuder
Tjänsten är på 100 procent, tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Vårt moderna kontor ligger mitt i centrala Uppsala, i direkt anslutning till Uppsala resecentrum.
Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra, så att man kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet. Förutom att vi har ett av Sveriges bästa kollektivavtal erbjuder vi subventionerade UL-biljetter och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Vi erbjuder också våra medarbetare en flexibel arbetsplats, med möjlighet att arbeta delvis på distans utifrån överenskommelse.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av enhetschef Jessica Bräck, telefon 070-611 27 17.

Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51. SACO - Leif Sandberg, 0706-741088. Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00.

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan senast den 26 april. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2023
  • Ansök senast: 26 april 2023

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Registrator, vik

Registrator, vik

17 maj 2024

16 maj 2024

14 maj 2024

Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024