Registrator

Registrator

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen har det samlade ansvaret för exploatering och för större och komplexa investeringsprojekt i Göteborgs Stad. Förvaltningen har en central roll i stadens tillväxt, utveckling och som markägare skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv. På förvaltningen arbetar cirka 350 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Att jobba som registrator på exploateringsförvaltningen innebär en mångfacetterad roll där du får en god överblick och insyn i många olika processer och kommer i kontakt med hela förvaltningen.
Som registrator hos oss kommer du att jobba i team med ytterligare en registrator. Tillsammans med din kollega har du hand om förvaltningens myndighetsbrevlåda och tar emot inkommande handlingar och sorterar, kategoriserar, och registrerar dessa. Den stora majoriteten av handlingar är i dagsläget digitala men i vissa ärendeslag förekommer fortfarande pappershantering.

Då exploateringsförvaltningen vid årsskiftet var en av de första förvaltningarna i Göteborg Stad att gå in i det nya dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron kommer du ha en central roll i den fortsatta implementeringen av systemet samt utveckling av nya arbetssätt kopplat till detta. Du kommer stödja förvaltningen i detta genom support, kvalitetssäkring samt utbildningsinsatser. Du kommer i ditt arbete även att ge service och lämna ut allmänna handlingar till allmänhet.

Ärendehanteringsenheten är en av fem enheter inom avdelningen Utveckling och styrning.
Enheten har uppdrag att styra, stödja och utveckla ärendeprocess och informationsförvaltning till hela förvaltningen. Enheten ansvarar för att styra informationsflöde, för att säkerställa en trygg och långsiktig informationsförsörjning. I enhetens uppdrag ligger även att administrera och kvalitetssäkra myndighetens ärende- och nämndprocess i syfte att säkerställa att nämndbeslut bereds och fattas på ett till formen korrekt, rättssäkert och språkligt lättillgängligt sätt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom exempelvis arkivvetenskap, samhällsvetenskap, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller motsvarande. Vidare har du god IT- och systemvana.

Det är meriterande om du har
- erfarenhet av diarieföring inom offentlig förvaltning samt av arbete med elektroniska dokument och databaser
- erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron
- arbetat med utlämnande av allmänna handlingar och sekretessbedömningar och/eller erfarenhet av dataskyddsarbete (GDPR).

För att passa i rollen som registrator krävs det att du är noggrann och har ett gott ordningssinne. Du ska även ha en god förmåga att uttrycka dig i skrift och kunna kommunicera tydligt och korrekt vid kontakter med allmänheten och kollegor på förvaltningen. Du tar ansvar för ditt arbete och vill lära dig om exploateringsförvaltningens verksamhet och organisation för att kunna ge god service både internt och externt. Du arbetar strukturerat både självständigt och i samarbete samt kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vidare är du en serviceinriktad person samtidigt som du har integritet. Du har en utvecklad analytisk förmåga för att kunna fatta självständiga och välgrundade beslut.

Är detta du? Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Då det är semestertider ställs eventuella frågor om tjänsten i första hand till enhetens e-post brevlåda exploatering@exploatering.goteborg.se

Vi vill att exploateringsförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


14 maj 2024

Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024