OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen ser till att riksdagens och regeringens beslut genomförs och samordnar länets intressen för en hållbar utveckling i länet. Vi är en kunskapsorganisation, totalt ca 200 anställda, och en myndighet med viktiga uppgifter inom förvaltning och tillsyn. Majoriteten av de anställda har Gävle som placeringsort.
Handlingskraft, professionalitet och förståelse är ledorden i vår värdegrund. Den ska genomsyra allt vi gör på alla nivåer och vara ett stöd i vårt dagliga arbete.
Länsstyrelsen strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Därför har Länsstyrelsen startat arbetet för att bli HBTQ-certifierad. Länsstyrelsen har dessutom utsetts till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor.
Enheten för verksamhetsstöd består av funktionerna centraldiarium, ekonomi, kommunikation, personal, samt service.
Arbetsuppgifter
Vi har ett gemensamt centraldiarium för hela myndigheten. I arbetet som registrator ingår bland annat diarieföring och arkivering av Länsstyrelsens ärenden samt post- och e-posthantering. Rådgivning och interna utbildningsinsatser kring hur allmänna handlingar hanteras och registreras är exempel på andra arbetsuppgifter, utlämnade av allmänna handlingar och liksom receptionsarbete. Uttag och bearbetning i kvalitetsuppföljning är också något du kommer att syssla med. Vi använder oss av ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina.
Länsstyrelsen har påbörjat en process i riktningen mot digital ärendehantering och därför arbetar vi nu med att förbättra och utveckla våra rutiner och arbetsformer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som
•
har erfarenhet av registratorsarbete på myndighet eller domstol eller har liknande erfarenhet som Länsstyrelsen bedömer likvärdig.
•
har goda kunskaper om statlig förvaltning och hantering av allmänna handlingar, eftersom vår verksamhet till stor del är regelstyrd.
•
är serviceinriktad, eftersom det ingår i rollen att vägleda handläggare och allmänheten i frågor som rör ärende- och dokumenthantering.
•
är bra på att prioritera och hantera stress, så att du bibehåller hög kvalité på ditt arbete även vid arbetstoppar.
•
har god samarbetsförmåga då vi arbetar som ett team.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare anställning
Omfattning:100%
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer:112-7871-2016
Senaste ansökningsdag: 2016-12-11
Det kan bli aktuellt med provanställning.
Ansökan
För att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess görs ansökan via rekryteringssystem Reachmee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Information
Läs mer om Länsstyrelsen på vår hemsida www.lansstyrelsen.se/gavleborg kvalitetsuppföljning
Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carl-Johan Lindström, Enhetschef
010-225 12 40
Berit Löfgren, Enhetschef
010-225 14 36
Ann-Charlotte Nyman, SACO-S
010-225 14 85
Gustav Hartzell, OFR-ST
010-225 12 24
Veronica Sjöberg, Funktionsansvarig
010-225 13 92
Åsa Eklund-Öberg, OFR-ST
010-225 12 97
Se ovan.,
Jennie Dalethsson, Handläggare
0291-47 10 40
Sara Lindqvist, Handläggare
010-225 14 65
Nelli Kopola, Enhetschef
010-225 13 79