Registrator

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en i vårt gäng som arbetar med en del av vår organisations centrala delar vad gäller hantering av allmänna handlingar?

-Vi söker dig som trivs med ett arbete som verkligen gör skillnad!  

Om jobbet

Som registrator på Transportstyrelsen är du spindeln i nätet och tillsammans med dina kollegor ser du till att myndighetens handlingar hanteras enligt gällande lagstiftning när det gäller registrering och utlämnande av allmänna handlingar. På enheten driver vi ett arbete som innebär att vi jobbar alltmer ortsövergripande, vi hanterar ärendeflöden för samtliga orter där Transportstyrelsen har kontor. Det innebär att du kommer att få en mycket central roll inom myndigheten och ges inblick i många olika spännande situationer, och du är en viktig medarbetare som ges delaktighet och insyn. 

Du kommer att


• svara för att handlingar som upprättas eller inkommer via post, e-post och fax registreras och distribueras på ett riktigt sätt enligt gällande lagar, förordningar och interna rutiner
• utföra sedvanliga arkivarbetsuppgifter
• klassificera handlingar i enlighet med myndighetens klassificeringsstruktur
• ta emot och hantera förfrågningar från allmänheten om bl.a. utlämnande av allmänna handlingar
• registrera handlingar i Transportstyrelsens diarium W3D3.

Om du ska trivas hos oss…

 ...behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.

Du måste ha


•  minst 3-årigt gymnasium
• god kunskap om de lagar och förordningar som styr registrering och utlämnande av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning
• god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska.

Det är meriterande om du också har


• akademisk utbildning inom för tjänsten relevant område
• diplomerad registrator eller har en utbildning inom arkiv eller dokument/informationshantering, eller har motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• erfarenhet av att arbeta i W3D3 med elektroniska handlingar
• erfarenhet av att arbeta i statlig förvaltning
• erfarenhet av ärendehantering.

Vi vill att du


• har känsla för ordning och reda
• har vilja och förmåga att förmedla information till olika intressenter
• är intresserad av utveckling av verksamhetsfrågor i riktning mot elektronisk ärende- och dokumenthantering
• är lösningsfokuserad, tar initiativ och har förmågan och viljan att tänka nytt och att förändra
• har god förmåga att samarbeta och är villig att hjälpa andra
• ska kunna fatta självständiga beslut och vara serviceinriktad mot både allmänheten och dina kollegor är intresserad av att ge service och råd i frågor som rör sektionens uppdrag.

Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att arbeta både självständigt så väl som i team. 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vill du veta mer?

Anställningen är tidsbegränsad, från april 2017 - 31 maj 2018 med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. 

Resor mellan våra huvudorter Norrköping, Borlänge och Örebro förekommer.

 

Du är välkommen att kontakta

tf sektionschef Sandra Wedén på 010-495 57 45.  

Saco, Fredric Skargren och ST, Leena Sutela nås via vår växel på 0771-503 503. 

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.  

Välkommen med din ansökan

Vi behöver din ansökan senast den 5 februari 2017 märkt med referensnummer TSG 2017-171. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.


Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om fordonsregistrerings- och ärendestödsavd:

Fordonsregistrerings- och ärendestödsavdelningen ansvarar för fordonsregistreringsområdet för Sverige. Vi tar dessutom fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort. Vi arbetar myndighetsövergripande för en effektiv och rättssäker informationsförvaltning. Vi finns i Borlänge, Norrköping, och Örebro och har ca 100 medarbetare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen Norrköping
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 januari 2017

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


Registrator

Registrator

15 april 2024

13 april 2024

27 mars 2024

27 mars 2024