Registrator, Kommunledningssektorn

Arbetsbeskrivning

Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 41 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.

ARBETSUPPGIFTER
På enheten för kommunkansli och juridik arbetar 16 personer med förvaltningsövergripande ansvar för frågor som rör dokument- och ärendehantering, arkiv, nämndadministration och juridik.
Vi ger råd, service och internutbildning inom våra verksamhetsområden.
Vi har ett modernt arbetssätt och ligger långt framme inom området digital ärendehantering.

Arbetet innebär att du gör kvalificerade bedömningar av vilka handlingar som ska registreras, gör sekretessbedömningar och påbörjar och avslutar ärenden.
I arbetet ingår också att vara controller för kommunens ärendehantering.
Du ansvarar för att registreringen och hanteringen av allmänna handlingar genomförs på ett rättssäkert sätt med god kvalitet.
Det innebär också att du bevakar att myndigheten i stort på ett adekvat fullgör sina skyldigheter vad gäller en korrekt hantering av allmänna handlingar.
Du arbetar i ett team tillsammans med övriga registratorer.
Tjänsten innebär service till media, medborgare och förtroendevalda, samt support och vägledning till tjänstemän i kommunens olika verksamheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en dokumenterad registratorsutbildning alternativt har relevant högskoleutbildning.
Du ska också ha erfarenhet av registratorsarbete med förmåga att sätta in de praktiska kunskaperna i ett arkivteoretiskt sammanhang.
Du har mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i ett modernt ärende- och dokumenthanteringssystem.
Arbetet som registrator kräver att du är strukturerad, noggrann och effektiv samt van vid att arbeta självständigt.
Vi ser också att du är en person med hög integritet, som har förmåga att förmedla information och kunskap till andra om de lagar och regler som styr myndigheters hantering av allmänna handlingar.
Du har lätt för att samarbeta och har ett väl utvecklat sinne för service.
Som registrator är det viktigt att du har god teoretisk kunskap om tryckfrihetsförordningen, personuppgiftslagen samt offentlighets- och sekretesslagen och dess praktiska tillämpning.
Erfarenhet av ärendehantering inom samhällsbyggnad är meriterande.

Vi har en trevlig arbetsplats. Därför vill vi att du har humor och kan bidra till arbetsplatsens trevnad. Det är viktigt att du har en tillåtande attityd till andra människor. Personliga kvalifikationer såsom hög integritet, mångsidighet, social kompetens och förmåga att tänka utanför ramarna värdesätts. Du bör vara strukturerad men ändå kunna arbeta flexibelt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Flodin
0303-23 96 37
Martin Lindén
0303-23 92 45
Angelica Karlsson
0303-23 95 49
Administrativ controller Ing-Britt Runger
0303-23 95 67
Nämndsekreterare Ulrika Landin
0303-23 96 79
Verksamhetsutvecklare Sara Baghchehsaraee
0303-23 96 70
Vision Sabina Johansson
0303-23 96 44
JUSEK Martin Rahl
0303-23 96 73
Kommunarkivarie Cornelia Jalmgård
0303 – 23 92 12
Kanslienhetschef Kathrin Ahlstedt
0303 – 23 95 57

Sammanfattning

Besöksadress

Stadshuset KUNGÄLV
None

Postadress

None
Kungälv, 44281

Liknande jobb


23 april 2024

23 april 2024

18 april 2024