Registrator med intresse för digital informationshantering

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder  
Har du erfarenhet av digital informationshantering och gillar att delta i utvecklingsarbete? Då kan du vara den vi söker till den viktiga rollen som registrator på Kanslienheten vid Hälso- och sjukvårdsförvaltningen i Stockholms läns landsting. Vi erbjuder ett jobb med eget ansvar och utmanande arbetsuppgifter i en spännande organisation.  
 
Kanslienheten är en av enheterna vid den Administrativa avdelningen i Hälso- och sjukvårdsförvaltningens (HSF). Vid avdelningen arbetar vi med ständig utveckling av verksamheten. Kanslienheten svarar för förvaltningens registratur, arkiv och administrationen till den politiska organisationen, d.v.s. till Hälso- och sjukvårdsnämnden, dess utskott, styrelser och programberedningar. Förvaltningen använder Platina som system för ärende- och dokumenthantering. På enheten arbetar cirka 17 personer och vi står inför ett spännande skede med valår och utveckling av ärendesystemet. Vill du vara med i vårt arbete? 
 
 
Om tjänsten 
Som registrator kommer du att:   ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring   bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser   ha kontakt med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen. En del av det kan innebära att du tar fram information och statistik om pågående och avslutade ärenden.  göra sökningar och plockar fram ärenden till medarbetare inom Stockholms läns landsting och till allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter, massmedia m.fl.   delta i postöppning, fördela inkommande post och e-post, diarieföra handlingar   tillsammans med övriga medarbetare ständigt förbättra diarieföringen av allmänna handlingar   informera och utbilda förvaltningens medarbetare i diarieföring och förvaltningskunskap   hantera fysiskt och digitalt arkivmaterial   utföra i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom Kanslienheten   delta aktivt i Kanslienhetens utvecklingsarbete, särskilt med inriktning på digitalisering 
 
Kvalifikationer 
Vi söker dig som har några års erfarenhet av registrering av allmänna handlingar  
och goda färdigheter i dokument- och ärendehanteringssystem liksom Microsoft Office. Kunskaper om kommunallagen, offentlighetsprincipen och sekretess är ett krav. 
Du har utbildning i arkivvetenskap, informatik eller är diplomerad registrator eller har motsvarande kompetens. 
 
 
Då förvaltningen arbetar med ständiga förbättringar ser vi gärna att du har erfarenhet och intresse för utvecklingsarbete, gärna i en myndighet och/eller politisk styrd organisation. Meriterande är också kunskap om verksamhetsbaserad informationsredovisning (VIR/PIR/PAR). 
 
Personliga egenskaper 
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och din personliga lämplighet för arbetsuppgifterna. 
 
Som person är du strukturerad, noggrann och har god administrativ förmåga. Du trivs i strukturerade verksamheter där du får arbeta efter rutiner, riktlinjer och regler. Du är också serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och har förmåga att leverera i tid. Dessutom har du god förmåga att samarbeta, men också disciplin att arbeta självständigt och resultatorienterat. 
 
Du är tydlig i din kommunikation och har god förmåga att utrycka dig korrekt i tal och skrift. Du är pedagogisk och gillar att presentera för grupper.  
 
Vi erbjuder en roll med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: STOCKHOLMS LÄNS LANDSTING STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 juni 2017

Liknande jobb


18 april 2024

Registrator

Registrator

15 april 2024

13 april 2024

27 mars 2024