Registrator och GDPR-samordnare

Registrator och GDPR-samordnare

Arbetsbeskrivning

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för arbetsbefrämjande åtgärder, integrationsfrågor och utbildning på gymnasial och eftergymnasial nivå. Här skapar vi förutsättningar för det livslånga lärandet och möjligheter för individen att utvecklas, studera och nå egen försörjning. Vi bidrar också till ett livskraftigt näringsliv genom att tillvarata utvecklingsbehov i näringslivet och skapa projektsatsningar, nätverk och mötesplatser där utbildning och näringsliv kan mötas.

Förvaltningen bildades 2019 och är i ett spännande skede där vi utvecklar våra processer och hittar synergier för samarbete mellan våra tre avdelningar, gymnasieskolan, Campus Varberg och VIA (Vuxenutbildning, integration och arbetsmarknad.)
Våra verksamheter präglas av utveckling och förnyelse och arbetar tillsammans för att möjliggöra ett samhälle för alla där vi möter individen i olika situationer och skeden av livet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en registrator och GDPR-samordnare till utbildning- och arbetsmarknadsförvaltningens kansli. Här arbetar du i nära samarbete med förvaltningens chefer och specialister i olika funktioner. I ditt arbete säkerställer du att förvaltningen har en rättssäker och effektiv hantering av allmänna handlingar enligt gällande lagstiftning samt att rutiner inom området följs. Du kommer att vara ett stöd och bidra med sakkunskap till förvaltningens handläggare och chefer.

Som registrator har du en viktig roll i vår centrala administration och dokumenthantering. Du hanterar och registrerar handlingar i diarieföringssystemet och sköter det löpande arbetet med förvaltningens officiella e-post och inkommande handlingar.
Du kommer också att vara delaktig i kommunens och förvaltningens utvecklingsarbete inom exempelvis dokumenthantering och arkivering och utgöra administrativt stöd till förvaltningen.

Som GDPR-samordnare arbetar du med att säkra förvaltningens GDPR-arbete. Du är behjälplig med att bedöma och rapportera eventuella personuppgiftsincidenter, samordna förvaltningens arbete med nämndens obligatoriska registerförteckning samt vara ett stöd till personuppgiftsansvarig, förvaltningsledning och verksamhet. Du är förvaltningens representant i kommunens GDPR-grupp och verkar för att förvaltningsspecifika rutiner etableras och att dessa går i linje med kommunens övergripande styrdokument på området. Du har också ansvar att omvärldsbevaka kring GDPR utifrån förvaltningens egna verksamhetsperspektiv och arbetar med att genomföra relevanta informationsinsatser till chefer och medarbetare. Du är också behjälplig att ta fram personuppgiftsbiträdesavtal i de fall det krävs. Viss systemadministration och andra administrativa uppgifter kan förekomma.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom offentlig förvaltning, Arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med registrering och dokumenthantering inom offentlig sektor, samt erfarenhet av arbete med GDPR. Du har kunskap om offentlighets- och sekretesslagstiftning.

Vår ärendehantering är digitaliserad och integrerad i ett ärendehanteringssystem. Du är därför en van användare av olika IT-stöd och kan med lätthet sätta dig in i nya system. Du har mycket god administrativ förmåga och lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Du är serviceinriktad, noggrann, strukturerad och mån om att ditt arbete utförs korrekt. Du har förmåga att ha fokus på detaljer och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller hög kvalitet.

Inom ramen för ditt uppdrag har du förmåga att ta självständiga beslut och du har också god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Sammanfattning

Liknande jobb


14 maj 2024

Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024