Registrator sökes till Kungälvs kommun

Registrator sökes till Kungälvs kommun

Arbetsbeskrivning

I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!




Beskrivning
Vi söker en registrator som vill vara med och utveckla kommunens verksamhet.

Som registrator tillhör du kommunkansliet som ansvarar för uppgifter inom bland annat arkiv, personuppgiftsfrågor, registrering av handlingar, juridisk rådgivning till förvaltning och politik, upphandling, systemförvaltning, digitalisering samt nämndadministration. Vi är cirka 30 medarbetare, av vilka tre är registratorer.

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du gör kvalificerade bedömningar av vilka handlingar som ska registreras, gör sekretessbedömningar, påbörjar och avslutar ärenden. Du ansvarar för att registreringen och hanteringen av allmänna handlingar genomförs på ett rättssäkert sätt med god kvalitet. Det innebär också att du bevakar att myndigheten fullgör sina skyldigheter vad gäller en korrekt hantering av allmänna handlingar.

Tjänsten innebär service till media, medborgare och förtroendevalda, samt support och vägledning till tjänstemän i kommunens olika verksamheter. Det ingår vidare att genomföra utbildningar i diarieföringsfrågor för tjänstepersoner och förtroendevalda.

Kvalifikationer
Du ska ha högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För rollen krävs att du har god teoretisk kunskap om offentlighets- och sekretesslagen. Du ska kunna uttrycka dig korrekt på svenska i tal och skrift. 

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som registrator och kunskap om myndigheters dokumenthantering samt har arbetat i Public360. Du bör också ha god förståelse för arkivvård och de förutsättningar som i övrigt gäller för myndigheters hantering av handlingar. 

Arbetet som registrator kräver att du är strukturerad, noggrann och effektiv samt van vid att arbeta självständigt. Vi ser också att du har förmåga att förmedla information och kunskap till andra om de lagar och regler som styr myndigheters hantering av allmänna handlingar. Du har lätt för att samarbeta och har ett välutvecklat sinne för service.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av ditt BankID.
Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungälvs kommun, kommunkansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2023
  • Ansök senast: 4 oktober 2023

Liknande jobb


Registrator sökes till Länsstyrelsen Kronoberg

11 juni 2024

Registrator, vikariat

Registrator, vikariat

10 juni 2024

7 juni 2024