Registrator till enhet registraturen

Registrator till enhet registraturen

Arbetsbeskrivning

Enhet registraturen

Nu söker vi en ny medarbetare till ett uppdrag hos ett av våra kommunala bolag! Är du en registrator och brinner för ditt jobb? Har du även bred erfarenhet inom arkivsamordning samt informationsförvaltning? Vill du vara delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden? Då vill vi att du ska söka till oss! Välkommen med din ansökan!

Välkommen till kommunledningskontoret och kansliavdelningen!

Inom kansliavdelningen ansvarar vi för stöd till hela kommunkoncernen genom att vi samordnar, ger stöd och skapar förutsättningar för förvaltningar, kommunala bolag och förtroendevalda. Vi utvecklar, förvaltar och tillgängliggör kommunens information. Inom avdelningen arbetar cirka 105 medarbetare vilka är organiserade i fem enheter; enheten för registratur, enheten för nämndsekretariat, enheten för omvärld och ledningsstöd, enheten för juridik samt Stadsarkivet.

Vi erbjuder dig ett lärorikt och mångsidigt arbete på en arbetsplats där vi stöttar varandra i smått och stort, samtidigt som vi drivs av kontinuerlig utveckling och förbättring. Tillsammans med kompetenta och ansvarstagande kollegor får du möjlighet att påverka och utveckla verksamheten.

Din arbetsplats blir på ett av våra kommunala bolag. Där både rutiner och arbetssätt ska arbetas fram. Det finns utmaningar men självklart också många möjligheter.

Ditt uppdrag
Som registrator har du en viktig stödfunktion. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att stödja och samarbeta med bolagets olika verksamheter. Samtidigt som du har ett tydligt eget ansvar inom vår diarieföring, ärendehantering, arkivering samt hantering av begäran av allmän handling.

Du kommer också ha rollen som arkivsamordnare för verksamheten, där det ingår bland annat att stödja och utbilda medarbetare i informationshantering. I arkivsamordnaruppdraget ger du även stöd till arkivredogörare hos bolagets olika verksamheter. Utöver allmän vägledning i olika arkivfrågor kan det handla om att exempelvis ge stöd i hur man läser och tolkar informationshanteringsplaner. Du spelar också en viktig roll genom att säkerställa att bolagets allmänna handlingar lagras, hanteras och arkiveras på ett korrekt och säkert sätt.

Du ingår i ett team med andra registratorer på enheten registratur, samt att du har en kollega på bolaget.

Din bakgrund
Vi söker dig som har utbildning i arkiv- och informationsvetenskap eller registratorsutbildning. Vi ser att du har erfarenhet av att hantera begäran av allmänna handlingar, arkivsamordning och arbete mot lagar såsom GDPR, arkivlagen samt offentlighets- och sekretesslagen. Arbetet kräver att du kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Du behöver ha god kunskap om informationssäkerhet, kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem samt ha mycket goda kunskaper i Microsoft 365. Vi ser gärna att du har kunskaper i Public360 och Visual Arkiv. Det är meriterande om du har inblick i hur kommunala bolag fungerar.

Som person är du serviceinriktad med förmågan att se frågor i ett större perspektiv. Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar. Vidare är du en person som tar initiativ och sätter i gång aktiviteter för att uppnå resultat. Sist men inte minst är du strukturerad, kan prioritera mellan arbetsuppgifterna och trivs med att arbeta i team.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Britt-Marie Hafelt, enhetschef, 018-726 11 40

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
DIK, Victor Trollsås, 018-727 03 19
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2023
  • Ansök senast: 29 november 2023

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


27 april 2024

23 april 2024

23 april 2024