Registrator till Fastighetsmäklarinspektionen

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten

Fastighetsmäklarinspektionen är den statliga förvaltningsmyndighet som ansvarar för fastighetsmäklarregistret, har tillsyn över fastighetsmäklare och informerar om god fastighetsmäklarsed. Inspektionen kommer att omlokaliseras till Karlstad senast den 1 december 2017. Läs mer på www.fmi.se

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som registrator hos en myndighet som på ett par års sikt kommer att ha 20–25 anställda. Som registrator är du underställd den administrativa chefen. Du kommer huvudsakliga att arbeta med registreringsuppgifter och annan dokumenthantering, både digitalt och analogt. Men det kommer även finnas möjlighet att vara handläggare av ansökningar om att bli registrerad i fastighetsmäklarregistret.
Vi söker en registrator som är intresserad av att arbeta framför allt med
• posthantering och skanning av inkomna handlingar
• diarieföring, expediering och arkivering
• internt stöd och utveckling av dokumenthanteringsfrågor
• utlämnanden av allmänna handlingar
• information och annan service till allmänheten och fastighetsmäklare
• handläggning av ansökningar om registrering som fastighetsmäklare
• samverkan med andra på ett sådant flexibelt sätt som krävs på en mindre myndighet.


Vem är du?

Vi söker dig som har en gymnasieutbildning. Det är en merit om du dessutom har en registratorsutbildning. Du ska ha tidigare erfarenhet av att arbeta som registrator i ett digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem, gärna inom den offentliga förvaltningen. Du ska ha en mycket god datorvana och mycket god kunskap i Officepaketet.
Vi kommer att lägga en stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetet. Som person är du noggrann och strukturerad. Du har förmåga att på ett vårdat, enkelt och begripligt sätt uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Dina kunskaper i engelska är goda. Arbetet kräver en hög kommunikations- och samarbetsförmåga, flexibilitet, tålamod och servicekänsla.
Myndigheten strävar efter jämn könsfördelning och mångfald.


Start:

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Lön:

Individuell lönesättning tillämpas.

Sista ansökningsdag

Du är varmt välkommen att så snart som möjligt lämna in din ansökan, som ska bestå av ett personligt brev och ditt CV. Sista ansökningsdagen är den 23 januari 2017. Urvalsprocessen sker löpande, vilket innebär att intervjuer kommer att genomföras successivt under ansökningstiden.
Skicka din ansökan via hemsidan www.jurek.se.
Märk din ansökan med: registrator
I denna rekryteringsprocess samarbetar Fastighetsmäklarinspektionen med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta den ansvariga rekryteringskonsulten Anousheh Abuhamzeh på telefonnummer 0766-33 14 42 eller med e-post till anousheh.abuhamzeh@jurek.se. På myndigheten kan du kontakta Ola Gotting (Saco-S) tfn: 08- 580 069 21 eller Maud Widén (ST) tfn: 08-580 069 05.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 23 december 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


14 maj 2024

Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024