Registrator till Kansli- och informationsförvaltningsavdelningen

Registrator till Kansli- och informationsförvaltningsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av Örebro kommuns pågående digitaliseringsresa? Trivs du i en roll där du får driva utvecklingen framåt? Välkommen med din ansökan till oss!

Om tjänsten

Som registrator arbetar du på Kansli- och informationsförvaltningsavdelningen. Vi ska skapa förutsättningar för att vår informationshantering ska leda till att vi alla tar ansvar för dåtid, nutid och framtid. Vårt uppdrag är att säkerställa att Örebro kommuns information är riktig, nåbar, spårbar och transparent vilket är grunden för en öppen demokrati.

I rollen som registrator jobbar du operativt med registrering och arkivering, med ett ansvar för stödet mot Gymnasie- och arbetsmarknadsnämnden. En central del av rollen är att ge stöd men även utbilda handläggare i ärendehanteringsprocessen. Vi vill därför att du som söker trivs med att ta egna initiativ i ditt arbete samtidigt som du gärna samarbetar med andra. En framgångsfaktor är ett nära och ömsesidigt samarbete med Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen.

Vi är i ett pågående digitaliseringsarbete och arbetar aktivt med att utveckla vår informationsförvaltning. Därför tror vi att du som söker brinner lite extra för att jobba med kvalitetsarbete, digitalisering och verksamhetsutveckling!

Exempel på arbetsuppgifter:

• bedöma, registrera och arkivera inkommande handlingar
• kvalitetssäkra registreringen i systemet
• arbeta med rutiner, riktlinjer och andra stöddokument inom registraturen
• utbilda och stödja handläggare i registrering
• beställa behörighet till handläggare och säkerställa att rätt behörighet ges
• lämna ut handlingar i avslutade ärenden och i samråd med handläggare och nämndsekreterare i pågående ärenden 
• samarbeta med lednings- och stabsfunktioner inom Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen och bidra med din specifika kompetens för att säkra en effektiv administration 

Om arbetsplatsen
Kansli- och informationsförvaltningsavdelningen erbjuder stöd med nämnadministration, ärendehantering, utredningsarbeten, juridik, kontorsservice och överförmyndarkansli. Vi är en del av Kommunledningsförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. 

Hos oss blir du en del av vår arbetsgrupp med fem andra registratorer. På enheten jobbar också en dokumentcontroller, en verksamhetsutvecklare, tre informationssäkerhetsspecialister, ett dataskyddsombud och en enhetschef. Vi har även ett nära samarbete med Nämndstödsenheten. 

Du kommer också att jobba nära lednings- och stabsfunktioner inom Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen och bidra med din specifika kompetens för att säkra en effektiv administration. 

Vi utgår från lokaler på Ringgatan 32 centralt på väster, men kommer framöver att flytta till nyrenoverade och moderna lokaler på Åbylunden 1. Det finns också möjlighet till att delvis jobba på distans.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb!

Kvalifikationer
I rollen som registrator planerar, organiserar och prioriterar du ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har god förmåga att driva arbetet framåt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring. Du arbetar bra tillsammans med andra men trivs även med ett självständigt arbete. Rollen kräver att du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med övrig personal och dokumentera det som verksamheten kräver samt har goda kunskaper i Office-paketet. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• adekvat gymnasieutbildning
• dokumenterad erfarenhet av diarieföring eller arkivering
• erfarenhet av administrativt arbete

Meriterande:

• erfarenhet av registrering i ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3, alternativt motsvarande system 
• utbildning till diplomerad registrator
• erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av att arbeta med kvalitetsarbete

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 31 mars eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Första intervju sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 januari.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2024
  • Ansök senast: 31 januari 2024

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


27 april 2024

23 april 2024

23 april 2024