Registrator till kompetensförsörjningskontoret

Registrator till kompetensförsörjningskontoret

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Har du goda kunskaper om offentlighetsprincipen, allmänna handlingar och diarieföring? Då kan du vara kompetensförsörjningskontorets nya registrator.
Vilka är vi?

Kompetensförsörjningskontoret är tjänstemannastöd för kompetensförsörjningsnämnden. Kontorets verksamheter bidrar till att skapa förutsättningar och möjligheter till att Norrköping ska vara en plats där alla människor mår bra och har framtidstro.

Inom kontoret är vi cirka 350 anställda som ansvarar för försörjningsstöd och annat bistånd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, samhällsorientering, budget-och skuldrådgivning, bosättningslagen samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola. Oavsett verksamhet har vi ett gemensamt uppdrag i att erbjuda medborgare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt.

Till enheten kansli och ekonomi söker vi nu en registrator med ansvar för informationssamordning. Kansliet innehåller flera experter inom olika områden där alla tar ett stort ansvar inom sitt expertisområde.

Dina arbetsuppgifter

Som registrator är du en del av kontorets kansli och arbetar med hantering av hela ärendeflödet, från diarieföring av inkomna uppgifter och handlingar, kvalitetsgranskning av registreringar till sekretessbedömningar och utlämnande av handlingar till allmänheten. I rollen är du specialist inom dokumenthanteringsfrågor och NorrDok samt stöttar kollegor, chefer eller andra i frågor som rör ärende- och dokumenthantering.

Du ansvarar för informationssamordning och att utveckla kontorets systematiska arbete inom områdena informationssäkerhet, dataskyddsarbete/GDPR, arkivering/gallring och dokumenthantering. Det kan till exempelvis innefatta informationsklassning, riskanalyser, upprättande av nämndens informationshanteringsplan samt övriga frågor som rör informationshantering och säkerhet för skyddsvärd information. Rollen deltar även i arbetet med digitalisering inom kontoret.

I ditt arbete har du ett samarbete med kommunstyrelsens kansli och stadsarkivet. Du har också ett nära samarbete med medarbetare inom kontoret. Du tillser att nödvändiga verksamhetsspecifika styrdokument, som till exempel informationshanteringsplan, finns och hålls uppdaterade samt utbildar medarbetare inom ärendehanteringssystemet Norrdok.

Under 2023 pågår ett uppdrag inom kontoret för att se över kontorets rutiner för hantering av allmänna handlingar. Detta uppdrag innebär att se över processflöden, informera/utbilda i verksamheten och att implementera nya arbetssätt.

I rollen ingår även att vara ett stöd till nämndsekreterare, vid frånvaro eller som back-up, arbetet innebär att kunna arbeta i hela ärendeprocessen för nämndadministration.

Vem är du?

Vi söker dig med goda kunskaper om offentlighetsprincipen, allmänna handlingar, diarieföring och de regelverk som styr kommunens dokument- och informationshantering. Du är van vid digitala arbetssätt och att arbeta med olika verksamhetssystem.

Du har högskoleutbildning eller kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Vi ser gärna att du har arbetat med ärendehantering inom området eller som registrator tidigare. Erfarenhet av att hålla utbildningar och utforma riktlinjer/rutiner inom området är meriterande.

Du har lätt för att samarbeta med andra, kommunicera på ett tydligt sätt, är strukturerad, initiativtagande, självgående och serviceinriktad.

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten


Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträdesdatum:  Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 29 januari 
Kontakt: Vid frågor om tjänsten kontakta ekonomichef/verksamhetschef för verksamhetsstöd Katarina Onmalm, katarina.onmalm@norrkoping.se. Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringsspecialist Alva Andersson, alva.andersson@norrkoping.se. 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2023
  • Ansök senast: 29 januari 2023

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Registrator till utbildningsförvaltningen

Registrator till utbildningsförvaltningen

21 maj 2024

21 maj 2024

Registrator, vik

Registrator, vik

17 maj 2024

16 maj 2024