Registrator till Kramfors kommun

Registrator till Kramfors kommun

Arbetsbeskrivning

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Som registrator tillhör du enheten för kommunadministration, som ansvarar för uppgifter inom bland annat registrering av handlingar, arkiv, nämndadministration, förvaltarverksamheten, val och beredskapsfrågor. Du kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara registrator för kommunens nämnder där registratorsuppgifter som posthantering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar ingår.

Arbetet som registrator innebär att du gör kvalificerade bedömningar av vilka handlingar som ska registreras, gör sekretessbedömningar, påbörjar och avslutar ärenden. Du ansvarar för att registreringen och hanteringen av allmänna handlingar genomförs på ett rättssäkert sätt med god kvalitet. Det innebär också att du bevakar att myndigheten fullgör sina skyldigheter vad gäller en korrekt hantering av allmänna handlingar.
Tjänsten innebär service till media, medborgare och förtroendevalda, samt support, utbildning och vägledning till tjänstemän i kommunens olika verksamheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en utvecklingsinriktad registrator som vill vara med och bidra och utveckla kommunens verksamhet.
Du har högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, samhällsvetenskap, registratorsutbildning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet eller arbete som registrator. Erfarenhet och god vana av att hantera och förstå system. Du har lätt för att ta dig an nya arbetssätt och har ett intresse av att vara delaktig i den digitala utvecklingen.
Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Vidare tar du initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Jobbet passar dig som är en flexibel person och kan se möjligheter i förändringar.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper för denna roll. Arbetet förutsätter att du kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson

Kommunikationschef Nina Ulander

Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström

Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137

Sammanfattning

Besöksadress

87280 Kramfors
None

Postadress

None
Kramfors, 87280

Liknande jobb


Huvudregistrator

24 april 2024

27 april 2024

23 april 2024