Registrator till MUCF

Arbetsbeskrivning

Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger stöd till föreningsliv, kommuner och internationellt samarbete. Myndigheten finns i Stockholm och har ca 70 anställda.

Stabsfunktionen för HR och verksamhetsstöd är en stödfunktion för hela myndigheten som inrymmer HR, IT, registratur och reception.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara registratur, diarieföring och arkivering. Du ger stöd och service till verksamheten och allmänheten. Arbetsuppgifterna innebär att:
• Registrera och avsluta ärenden i myndighetens diarieföringssystem
• Hantera begäran om allmänna handlingar
• Arkivering samt ta hand om myndighetens arkiv
• Gallring och inventering
• Läsa, registrera och fördela e-post


KVALIFIKATIONER
Som registrator krävs en eftergymnasial utbildning i registratur/diarie/arkiv. Du har tidigare arbetslivserfarenhet för tjänsten och uppgifterna. För arkivarbetet krävs utbildning och kunskaper om handläggning, lagstiftning och arkiv. Det är ett krav att du har kännedom om offentlighet och sekretess inom statlig myndighet.

Det är meriterande om du har kunskap och kännedom om ungdomspolitiken och politiken för det civila samhället.

Tjänsten kräver noggrannhet och ordningssinne vilket innebär att du är väldigt strukturerad. Du vill ge service och är bra på att samarbeta med andra människor. Myndigheten använder ett myndighetsanpassat diariesystem i Microsoft Access som du har kännedom om och du har i övrigt goda kunskaper i officepaketet.


ÖVRIGT
MUCF är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Vi är angelägna om att arbetsplatsen i så hög grad som möjligt speglar samhället i övrigt.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Ansvarig Therese Branevig
08-566 219 84
Enhetschef, utvecklingsenheten Maria Nyman
08-566 219 00
HR Chef Therese Branevig
08-566 219 84
Avdelningschef Lotta Persson
08-566 219 00
Rekryteringskonsult Experis Malin Magnusson
076-780 68 64

Sammanfattning

Besöksadress

Medborgarplatsen 3, 11 tr Stockholm
None

Postadress

Box 17 801
Stockholm, 11894

Liknande jobb


Registrator

Registrator

15 april 2024

13 april 2024

27 mars 2024

27 mars 2024