OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag verkligen kan göra skillnad. Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.
Rättsavdelningen ansvarar för rättslig styrning och stöd, förvaltningsrättslig verksamhet och informationsförvaltning. Rättsavdelningen har drygt 650 medarbetare på flera orter i landet.
ARBETSUPPGIFTER
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring
- bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser
- delta i postöppning samt fördelar inkommande post och e-post
- lämna ut allmänna handlingar till försäkringsbolag, andra myndigheter, massmedia m.fl.
- tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar
- informera och utbilda medarbetare i diarieföring
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- gymnasieutbildning
- erfarenhet av registratorsarbete/administration
- goda kunskaper i Officepaketet
Det är meriterande om du har:
- registratorsutbildning eller annan relevant utbildning
- utbildning i sekretesslagstiftningen
- vana att arbeta med digitala dokument
- goda kunskaper i Offentlighets- och sekretesslagen, Tryckfrihesförordningen, Förvaltningslagen och Arkivlagen.
- Arbetat i offentlig förvaltning
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi ser gärna att du är strukturerad, noggrann och har ett gott ordningssinne. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är initiativtagande, lösningsorienterad samt ansvarstagande. Dessutom krävs det att du kan jobba både självständigt och i grupp samt har en god pedagogisk förmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ANSTÄLLNING
Tillsvidare, provanställning om 6 månader tillämpas.
Arbetsort: Göteborg
Arbetstid: dagtid, flex
Tillträde: omgående/enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Fackliga kontakter
Kent Svärd SACO, tfn 0722-212 750
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 563 87 10;
Kent Söderlund, Fackförbundet ST, tfn 0722-212 750;
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 0732-490 422
ANSÖKAN
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig chef.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Polisrättsenheten Eva Strömblad
11414
Processledare Ann-Christine Bech
11414
Therese Magnusson
11414
Tf sektionschef Stefan Andersson
114 14
Enhetschef Carl-Arne Jonsson
11414
tf gruppchef Anita Gustafsson
11414
Gruppchef Charlotte Johannesdotter
010-5654457