Registrator till Rättsenhet Nord med placering i Östersund

Arbetsbeskrivning

Rättsavdelningen utövar Polismyndighetens rättsliga styrning och bistår med juridiskt stöd till hela Polismyndigheten. Vidare ansvarar avdelningen för hantering av allmänna handlingar samt för handläggning av förvaltningsärenden.

Rättsavdelningens Informationsförvaltningsenhet söker nu registrator med placering i Östersund.



ARBETSUPPGIFTER
Registratorns arbetsuppgifter är att:

-ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring
-bedöma och hanterar allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser
-delta i postöppning, fördela inkommande post och e-post, diarieföra handlingar m.fl. arbetsuppgifter inom informationsförvaltningens ansvarsområden
-göra sökningar och plocka fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten och till allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter, massmedia m.fl. som begär att få ut allmänna handlingar
-göra sekretessbedömningar och lämna ut allmänna handlingar
-tillsammans med övriga medarbetare ständigt förbättra diarieföringen av allmänna handlingar
-informera och utbilda medarbetare i diarieföring i allmänna diariet
-i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom informationsförvaltningens verksamhetsområde


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

-gymnasieutbildning
-erfarenhet av registratorsarbete och administration i offentlig förvaltning
-erfarenhet av digital dokument- och ärendehantering och är van att arbeta med ärendeprocesser
-goda kunskaper i svenska och engelska
-goda kunskaper i Office-paketet


Det är meriterande om du har:

-registrator utbildning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
-grundläggande kunskaper om de bestämmelser som reglerar verksamhetsområdet såsom Offentlighets- och sekretesslagen, Tryckfrihetsförordningen, Förvaltningslagen och Arkivlagen
-erfarenhet av diarieföring i Polismyndighetens allmänna diarium (PÄr), likaså erfarenhet av andra för ditt arbete som registrator relevanta digitala system vid Polismyndigheten



Arbetsuppgifterna ställer krav på god samarbetsförmåga samt att du är strukturerad, noggrann och ordningsam. Vidare bör du vara serviceinriktad, omdömesgill och ansvarstagande, har god problemlösningsförmåga och tar egna initiativ för att lösa de frågor som dyker upp. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.






ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Rättsenhet Bergslagen Jessica Ölvestad
114 14
SEKO Karna Tillheden
114 14
Fackförbundet ST Göran Marklund
114 14
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083

Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083.

Karl Holm
010-5669083
Torben Pedersen i Malmö på nr 070-626 74 56 elle

Chef Info-förvaltningen Bergslagen Lejla Jasarevic
010-567 0281
Kenneth Carnabeck, tf gruppchef, tfn 010-56 827

Gruppchef/Arkivarie Henrik Svensson
072-515 27 78

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Rättsavdelningen
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Visstidsanställning t.o.m. 171031. Heltid/ Dagtid Tidsbegränsad anställning, upphör: 2017-10-31 .
  • Publicerat: 13 december 2016

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024

Registrator

Registrator

7 maj 2024