OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arkiv- och registratursektionen, Juridik- och affärsenheten, Förvaltningsavdelningen
Har du öga för såväl helhet som detaljer? Kan du möta höga krav på noggrannhet och flexibiltet? Som registrator kan vi erbjuda dig som är samhällsintresserad arbetsuppgifter i en spännande miljö som präglas av högt tempo.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som registrator ansvarar du för diarieföring, arkivvård, kvalitetssäkring samt löpande stöd och service till verksamheten. Tempot kan stundvis vara högt samtidigt som det är viktigt att inte tumma på kvaliteten i arbetet. Förvaltningsavdelningen på Regeringskansliet ansvarar för registratorsverksamheten för alla departement. Som registrator på Regeringskansliet är du placerad på Förvaltningsavdelningen, men arbetar mot ett eller flera departement. Arkiv- och registratursektionen har ca 50 anställda uppdelat på fyra grupper.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se
Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller har kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga förvärvade på annat sätt. Du har erfarenhet av att arbeta både självständigt och tillsammans med andra i en grupp. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du har goda kunskaper i regelverket kring offentlighet och sekretess. Du har också goda kunskaper i Office-paketet samt svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som registrator med verksamhetskontakt. Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem samt undervisningsvana är också meriterande.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen krävs det att du har god samarbetsförmåga samt är självgående och kvalitetsmedveten. Det är ett krav att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Du är lugn och stabil i stressade situationer och behåller ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker. Det är också viktigt att du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Övrigt
Vi söker nu flera nya medarbetare, både tillsvidarebefattningar och tidsbegränsade anställningar. Befattningarna är placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Tillträde snarast. Tillsvidarebefattningar inleds med sex månaders provanställning.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta gruppchef Sara Bratberg på telefonnummer 08-405 13 76eller personalhandläggare Maria Aronsson på telefonnummer 08-405 23 26. Fackliga kontaktpersoner är Magnus Jonsson för Saco, Jan Wahlström och Eva Garcia för ST samt Erik Wilhelmsson för Seko. Du når dem via Regeringskansliets växel 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 23 mars 2017
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35