Reklamationsspecialist till Vattenfall Eldistribution

Reklamationsspecialist till Vattenfall Eldistribution

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Vattenfall Eldistribution AB är ett av Sveriges största elnätsföretag och levererar el till ungefär 850 000 privat- och företagskunder. Läs mer på vattenfalleldistribution.se.


Jobbeskrivning
En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.
Avdelningen Customer Channels and Insights är en samlingsplats för funktioner som är gemensamma för våra privat- och företagskunder. Inom avdelningen finns förutom Reklamationer & Skadestånd, grupper som ansvarar för utredningar, digitala kanaler samt kundinsikter.
Rollen som Reklamationsspecialist
Nu söker vi Reklamationsspecialister till vår grupp Reklamationer & Skadestånd för att fortsätta förändringsresan med målet att bli en kundcentrisk verksamhet med hög kompetens inom reklamation- och skadeståndshantering. Gruppen hanterar reklamationer, skadeståndskrav, olovlig energiavledning och utredningar av åverkan på Vattenfall Eldistributions anläggningar. Gruppen arbetar med bolagets samtliga kundsegment, från privatkunder till tung elintensiv industri.
Rollen innebär mycket kundkontakt och en del av det är att dagligen bemanna en gemensam telefon och mejl för inkommande ärenden gällande skadestånd och kundsynpunkter. Rollen innebär att utreda enklare skadeståndskrav och ta hand om kundreaktioner. Uppgifterna är varierande och innebär en del administration. I rollen rapporterar du till närmaste chef och du har nära kontakt med kollegor på Vattenfall Eldistribution för att genomföra arbetet.
Gruppen Reklamationer & Skadestånd är en inkluderade grupp med personer som är hjälpsamma, ödmjuka och positiva. Det finns möjligheter till utveckling inom gruppen med olika ansvarområden och olika svårhetsgrader. Gruppen arbetar ständigt med förbättringar och alla förväntas bidra.


Kravspecifikation
Vi söker dig som är serviceinriktad och som gillar att hjälpa kunder. Tjänsten förutsätter att du arbetar självständigt och kan ta ansvar för att driva ditt arbete framåt inom ramen för dina ansvarsområden. Du är van att arbeta i samverkan med andra inom flera olika interna och externa samarbetsytor. Du är en strukturerad person som är duktig på att planera ditt arbete. Slutligen så behöver du drivas av att lösa problem och att du uppskattar att arbeta med varierande uppgifter över tid.
Vi ser gärna att du har följande
en akademisk utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
vana av arbete i IT system och förmågan att arbeta i komplexa IT system.
flytande svenska både muntligt och skriftligt krävs för tjänsten. Likvärdiga kunskaper i engelska är önskvärt.
arbetslivserfarenhet från serviceyrke.
erfarenhet av klagomålshantering är meriterande.



Ytterligare information
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.
Placeringsort: Solna.
För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Åsa Lindblad, 0761000484. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Mays Al-Musfi, 0702679457.
Fackliga representanter för denna tjänst är: Anne-Marie Sjöbohm Akademikerna, Christian Ericsson Ledarna, Ulf Tengman SEKO, Asim Nokic Unionen. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00


Välkommen med din ansökan senast 3 november 2023. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm - Vattenfall
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2023
  • Ansök senast: 3 november 2023

Liknande jobb


19 april 2024

Reklamationshantering

11 april 2024

13 mars 2024

5 mars 2024