Rekryterare till Ingram Micro

Rekryterare till Ingram Micro

Arbetsbeskrivning

Drivs du av puls, förändring och tillväxt samt brinner för att rekrytera rätt person till rätt plats? Då kan du vara just den vi söker! Är du dessutom grym på att promota och framhäva det du tycker om i sociala medier så skall du absolut läsa vidare!

Ingram Micro är en marknadsledande distributör med global spridning. På deras lager i Brunna arbetar de tillsammans med en av Europas ledande e-Commerce företag inom mode och hjälper dem att tillhandahålla en hög service till deras kunder genom att leverera rätt produkter i rätt tid. På Ingram Micro får du möjligheten att vara med och bygga HR-funktion för framtidens detaljhandel!



Rollen

Som rekryterare på Ingram Micro kommer du få vara med och driva samt utveckla både rekryteringsprocessen och Employer Branding strategier, samtidigt som du arbetar operativt med rekryteringar. Rollen har ett nära samarbete med Workforce planner där ni tillsammans ställer krav och följer upp med bolagets bemanningspartners. Du erbjuds en utvecklande roll där du blir en viktig spelare i organisationens framgång för att hitta rätt talanger på rätt plats.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Driva, äga och utveckla rekryteringsprocessen
- Utveckla rekryteringskanaler och driva rekryteringsevent
- Vara operativ i rekryteringar, både interna och externa
- Skapa och implementera Employer Branding strategier


Tjänstens omfattning är på heltid med placering i deras nya fräscha logistikcenter i Brunna. Du rapporterar till deras kompetenta HR Manager Ullis Bartholf i Brunna.



Vem är du?

Vi söker dig som drivs av förändring. Ingram Micro lever i en tillväxtfas vilket gör att den ena dagen oftast inte är den andra lik. Därför behöver du vara flexibel, självständig och känna dig bekväm med dina egna prioriteringar. Du är lyhörd mot organisationens behov och arbetar ständigt med förbättringar både i ditt dagliga arbete och med ett långsiktigt perspektiv. Du trivs med det dagliga operativa rekryteringsarbetet samtidigt som du stimuleras av att påverka, förändra och skapa nya processer tillsammans med kollegor och närmsta chef.

Vidare har du:

- Minst 3 års erfarenhet av rekrytering
- Gärna erfarenhet inom lager/logistikbranschen eller produktionsmiljö
- Relevant akademisk examen inom personalområdet eller likvärdigt
- Goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift


Ansökan:

I denna rekrytering samarbetar Ingram Micro med PeopleProvide. Urval och intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka din ansökan redan idag. 

Vi tar tyvärr inte emot personliga ansökningar via mejl men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Henric Ek på  (mailto:henric@peopleprovide.se).

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Möller
073 8088001
Elin Eriksson
073-8088048
Liv Söderqvist

Tommy Hydén

Ann Hamler
08-634 44 22
Linn Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Peopleprovide
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2020
  • Ansök senast: 25 juli 2020

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 2
Stockholm

Postadress

Enskedevägen 39
ENSKEDE, 12232

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024