Rekryterare till konsultföretag

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en rekryterare till ett konsultföretag inom teknik/IT-branschen. Om kunden: Kundföretaget verkar inom teknik/IT-området och erbjuder främst konsulttjänster inom teknik- och IT. Vår kund är ett mindre företag som satsar på att expandera. Företaget vill därför nu utöka med en person som ska ansvara för rekryteringsarbetet samt vissa personaladministrativa uppgifter. Företaget erbjuder ett arbete som innebär mycket eget ansvar, driv och engagemang samt utrymme för egna ideer och förslag. Arbetsuppgifter och omfattning: Arbetet innebär främst att du ansvarar för hela rekryteringsprocessen som att utreda kompetenskrav, annonsera och matcha urvalet av sökande mot de olika tjänsterna. Konsulterna som du ansvarar för att ta fram kommer i sin tur att jobba ute på olika små och mellanstora företag inom teknik- och IT för både kortare och längre uppdrag inom teknik och IT. Du kommer också att följa upp konsulternas arbete och sköta personaladministrativa uppgifter som att ta fram underlag för löner, skriva intyg m.m. Du kommer att ha en roll med flera olika arbetsuppgifter men att driva rekryteringsprocessen framåt är din huvudarbetsuppgift. Skallkrav: Främst söker vi dig som har en personal- och arbetslivsutbildning eller motsvarande. Vi söker också dig som gärna tar egna initiativ och eget ansvar samt har en hög egen drivkraft och energi i ditt arbete. B-körkort krävs. Meriterande: Eftersom vårt kundföretag är inriktat på tjänster inom teknik och data/IT så är det meriterande om du har någon erfarenhet eller kunskap inom dessa områden. Det viktigaste är dock att du har intresse för att lära dig mer om vissa begrepp inom teknik och IT och att du vill skapa dig en förståelse för personalbehoven inom detta område. Personliga egenskaper: Organisationsförmåga och att kunna sköta flera olika arbetsuppgifter parallellt är exempel på egenskaper som du behöver ha för att lyckas och trivas i den här yrkesrollen. I arbetet ingår mycket kontakt med kunder och kandidater, därför söker vi dig som har lätt för att kommunicera och mer än gärna är den som tar kontakt och driver arbetet framåt. Arbetstider och anställningsform: Heltid, dagtid. Möjlighet till flexibel arbetstid. Framtiden förmedlar kontakten mellan dig och ett av våra spännande kundföretag. Du kommer att anställas direkt av kundföretaget. Kommun: Karlstads kommun Tillträde: Snarast Urval sker löpande, ansök därför så snart som möjligt. Ansökan senast: 2009-10-30 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Jennie Forsell, personalansvarig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Karlstad
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 oktober 2009
  • Ansök senast: 30 oktober 2009

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024