Arbetslivsinstitutet.se

Rekrytering av redovisningsekonom till Byggmax i Solna


1 platser Tillsvidare Heltid Fast lön Heltid Tillsvidare

Vårt uppdrag:
Vår kund Byggmax önskar nu att rekrytera en redovisningsekonom. Du kommer att komma till en av Sveriges största byggmaterialkedjor, där värdeorden är; Ansvar, Positiv attityd, Roligt, Respekt, Engagemang och 100 %. Dessa värdeord skapar en härlig arbetsmiljö där det är lätt att trivas!

Tjänsten är baserad i Solna, i ljusa och fräscha lokaler och du kommer att tillhöra ett glatt och dynamiskt team.

Detta är en rekrytering som genomförs via oss på Avanzera. Kund önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid.


Arbetsuppgifter:
I rollen som redovisningsekonom är du primärt ansvarig för bonusberäkningar mot leverantörer, avstämningar i samband med bokslut samt utläggshantering samt granska bonusfakturor och etableringsbidrag. Du kommer även i denna roll även fakturera bonus i de fall detta görs istället för att erhålla kreditnotor. Du kommer därmed vara ansvarig gällande det som rör bonus redovisningsmässigt.
I tjänsten som redovisningsekonom hos Byggmax kommer du även hantera viss redovisning för dotterbolaget Svea som är en intern inköpsorganisation och endast har Byggmax som kund. Du har ett tätt samarbete inom samtliga led och du rapporterar till redovisningschef.

Primära arbetsuppgifter:

- Bonushantering; avstämningar, kontroll mot avtal enligt inköp, uppbokningar av förväntade kreditar/återbetalningar, prognoser och analyser

- Utläggshantering; kontroll och bokningar

- Manuell kundfakturering av ”sällankunder”

- Avstämningar/kontroll av alla kostnader som skall vidarefaktureras och hantering av dessa

- Bokningar av ev. felkonteringar

- Vissa avstämningar av andra konton i bokslut, t.ex. goodwill, uppskjuten skatt samt aktieinnehav

Huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera för dotterbolaget:

- Transportreklamationer

- Hantera leverantörsfakturor

- Fakturering av konsultarvode till Byggmax

- Fakturering av trasigt gods

- Momsavstämningar

- Deklarerar kemikalieskatt

- Intrastathantering

- Importmoms

- Avstämningar i bokslut


Din bakgrund:
I denna roll söker vi en dig som har ca 3-5 års erfarenhet av redovisning, med fördel i roller som innefattar liknande ansvar som denna tjänst. För rollen krävs goda kunskaper i Excel, god systemvana samt har du erfarenhet av IFS är det meriterande. Du bör även kunna behärska engelska i tal och skrift.
Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande i ditt sätt att arbeta. Du är lösningsorienterad och trivs med ett arbete som är varierat. Vidare är du driven och självgående, med förmåga att överblicka processer och rutiner för att identifiera förbättringsmöjligheter och tillgodose nya behov som uppstår när verksamheten utvecklas.

Mer om Byggmax:
”Byggmax önskan är att hemmasnickare i hela landet ska kunna förverkliga de byggprojekt de drömmer om. Vi vill att alla ska ha möjlighet att leva och bo som de vill, oavsett om de vill förbättra sina hemmiljöer inomhus, utomhus eller i trädgården. Alla som arbetar på Byggmax strävar efter samma mål - att se till att dessa hemmasnickare får både råd och möjlighet till det.

Byggmax Group är en koncern som utöver Byggmax består av Skånska Byggvaror och Buildor. Idag finns totalt över 150 fysiska butiker och en exploderande e-handel. Ända från starten 1993 har Byggmax affärsidé varit att vara det bästa och billigaste alternativet när hobbysnickare och proffs ska köpa byggmaterial av bra kvalitet. Vi har expanderat kraftigt i Sverige, Norge och Finland de senaste åren och gått från ettrig uppstickare, till att nu vara en av Sveriges tre största byggmaterialkedjor. Ständiga förbättringar och löpande effektivisering har tillsammans med Byggmax förändringsbenägna företagskultur gjort bolaget till ett av branschens lönsammaste. Varmt välkommen till Byggmax, både som kund och som potentiell medarbetare!”

För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Avanzera, Malin Klingberg på telefonnummer 08-54528307. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Malin Klingberg
08-54528300
Helena Lindgren
08-54528306
Helena Lindgren
08 - 545 28 306
Helena Lindgren
0854528306
Camilla Jonsson
0854528306
Helena Lindgren
08-545 28 306
Cecilia Wiborg
08-54528303
Malin Klingberg

Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Helena Elvin Guillemain
08-545 208 305
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Helena Elvin Guillemain

Cecilia Wiborg

Cecilia Wiborg
070-7519590
Cecilia Wiborg
08-545 28 303
Frida Garding Lindstrand
46 (0)8 - 545 28 306
Pernilla Molin

Frida Garding Lindstrand
+46 (0)76 002 00 77
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Cecilia Wiborg
0707-519590
Frida Garding Lindstrand
0854528306
Frida Garding Lindstrand

Camilla Jonsson
0735442422
Cecilia Wiborg
0707-519590
Iren Sayar


Ansök

> Sista ansökningsdatum: 5 July 2019
Ange referens: 1203

Avanzera AB

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


Ivbar Institute AB 11 June 2019 Financial manager (Ekonomiansvarig)