Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

Arbetsbeskrivning

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Bemanningsenheten i Orust Kommun söker en ny rekryteringsadministratör. Enheten består av fyra rekryteringsadministratörer, en bemanningsledare och en enhetschef som har ett tätt och glatt samarbete. Bemanningsenheten är en arbetsgrupp som tar sig an dagens rekryteringsläge inom omsorg med stort intresse och entusiasm. Här är alla nya idéer välkomna och med stöd av varandra arbetar vi i ett högt tempo med målet att kunna tillsätta alla vakanser som kommer in och tillhandahålla nya timvikarier där behov finns.

Dina arbetsuppgifter
Du som blir del av vårt team kommer att erbjudas ett omväxlande och utvecklande arbete där du kommer att arbeta administrativt och där egna lösningar och ett självgående arbetssätt är av stor vikt. Arbetet består i att rekrytera personal för Äldreomsorg samt Stöd och Omsorg vid korttidsfrånvaro. I detta ingår allt från vakanstillsättning i en vakansmodul till att vara med i själva rekryteringsprocessen av medarbetare som till exempel att hålla intervjuer och ta referenser. Exempel på arbetsuppgifter är att lösa vakanser, skriva anställningsavtal, annonsering av tjänster, arbetsgivarintyg, varsel med mera. I arbetet ingår daglig kundkontakt, support i bemanningssystemet, utbildning och deltagande i diverse rekryteringsmässor.

Om dig
Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett mycket bra bemötande. Du ska ha stor förmåga att snabbt växla mellan flera olika arbetsuppgifter och fortfarande behålla kvalitén i arbetet som utförs. För detta arbete krävs även mycket god svenska i både tal och skrift, fullgod datorvana samt minst ett års administrativ erfarenhet (med det menar vi att du har haft en tjänst som inneburit enbart administrativa arbetsuppgifter). Arbetet kräver även kunskap om och erfarenhet av rekryteringsprocessen, att du är stresstålig, självgående och problemlösare ut i fingerspetsarna. Dessutom är det meriterande om du har kunskap om arbetsrätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt
Placering: Sektor Omsorg, Bemanningsenheten - Henån

Arbetstid/varaktighet: Dagtid, måndag till fredag samt var fjärde söndag. Tillsvidare.

Tillträdesdag: Efter överenskommelse

Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk.

Sista ansökningsdag: 2022-01-05

 

Kontaktpersoner: Linda Rosendahl, 0304-33 45 92, Maria Fababeir 0304-33 45 90

Fackliga kontaktpersoner: Nås via kommunens växel, 0304-33 40 00

 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

 


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orust Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 5 januari 2022

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024