Rekryteringsadministratör till Randstad i Södertälje

Rekryteringsadministratör till Randstad i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Lever du efter devisen ”ordning och reda – pengar på fredag”? Organiserar du bokhyllan i bokstavsordning och garderoben enligt färgkod? Har du dessutom jobbat en del med administrativa uppgifter och känner dig bekväm med att jobba i olika system och datormiljöer? Då har vi ha en ledig tjänst hos oss på Randstad Inhouse Services som skulle kunna passa dig som hand i handske!
Hos Inhouse services på Randstad jobbar man i ett Account team – ett team med Randstadmedarbetare som jobbar on site hos någon av våra inhousekunder  – med andra ord ett team som arbetar tillsammans med våra kandidater ute hos kunden i fråga och är behjälpliga med allt i vardagen som rör rekrytering och konsultvård hos kund. Du kommer för det mesta att arbeta och vara stationerad ute hos vår kund i Södertälje och däremellan utgår från vårt eget central belägna kontor. I rollen som Rekryteringsadminsitratör har du en viktig funktion som administrativt ansvarig för vårt rektyrteringsteam och jobbar nära våra rekryterare och stöttar dem i vardagen med bland annat framtagande av löner, annonsering och referenstagning. 

Låter det som något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för rollen senast 2023-03-01 men notera gärna att vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag. Tjänsten är ett vikariat för en föräldraledig kollega och omfattar 12 månader. 

Ansvarsområden
Olika typer av administration kopplad till våra kandidater och rekryteringsprocesse, både i våra och kundens system. 
 Registrering och kontinuerlig uppdatering av affärsviktig information om kunder, kandidater och medarbetare i vårt affärssystem. 
Annonsering, screening och urval.
Dokumentation kring kandidater i enlighet med våra rutiner och PuL.


Kvalifikationer
För att trivas riktigt bra och blomstra i denna roll tror vi att du har: 
Någon typ av erfarenhet av arbete med administration, gärna i kombination med service.  Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av just HR-administration sedan tidigare.
Sinne för planering och struktur och ett öga för detaljer. 
Samarbetsvilja, du är någon som sätter laget före jaget och som förhåller dig prestigelöst 
till olika typer av arbetsuppgifter och ansvarsområden. 
Tjänsten förutsätter att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift då vi möter kunder på båda språken. 


Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. 

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2023
  • Ansök senast: 1 mars 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


16 maj 2024

14 maj 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

14 maj 2024