Rekryteringschef Adecco Mellan

Arbetsbeskrivning

Rekryteringschef Mellan

Om du vill vara med i arbetet att göra Adecco Rekrytering till etta på marknaden, då är det här jobbet för dig. Vi söker en rekryteringschef till region Mellan som tillsammans med Adeccos duktiga rekryteringskonsulter vill driva förändringar och göra strategier till verklighet. Med din erfarenhet från försäljningsområdet får du det inspirerande uppdraget att leda en funktion som är mycket viktig för Adeccos verksamhet – och det blir du som ansvarar för att våra rekryteringskonsulter utvecklas och fortsätter att tycka det är roligt att gå till jobbet. Du kommer du att arbeta i hela regionen men utgår från vårt trevliga kontor i Västerås/Örebro. 

Ditt uppdrag

Från och med september i år kommer Adecco Rekrytering att bestå av fem geografiska regioner. Nu behöver vi en affärs- och kundfokuserad Rekryteringschef till region Mellan. För dig betyder det att du har möjlighet att få axla en riktigt spännande roll inom en växande och välorganiserad verksamhet. Arbetet innebär att du får budget- och resultatansvar och att du kommer att ha stort inflytande över de strategiska delarna. Tillsammans med drivna och kompetenta kollegor ska du stärka affärsmannaskapet inom Adecco och bidra till att vi blir nummer ett på den svenska marknaden.  

I rollen ingår att säljleda och utveckla dina medarbetare. Det betyder att du kommer att vara ute på regionens kontor tisdag till torsdag varje vecka. Som coachande chef ska du främja nätverkande, arbeta för ökat affärsmannaskap och ägna dig åt såväl uppföljning som att ge återkoppling. Du kommer att optimera resursfördelning, skriva offerter och anbud samt se till att våra arbetsmetoder ligger i framkant. Egen försäljning och genomförande ingår också. En viktig del i uppdraget blir att främja samarbetet med Adeccos övriga organisation såsom försäljningsorganisationen och kontoren i regionen. Det gör du naturligtvis med utgångspunkt från Adeccos värderingar: kundfokus, entreprenörskap, laganda och ansvar.

Med andra ord kan du vänta dig ett fantastiskt roligt och väldigt variationsrikt jobb tillsammans med många trevliga arbetskamrater. Dessutom kan du räkna med att ha goda utvecklingsmöjligheter hos en stor, global arbetsgivare med gott rykte – i kategorin stora bolag kom Adecco fyra på listan över Sveriges bästa arbetsplatser i Great Place To Work 2013. Du rapporterar till Affärsområdeschef Rekrytering.

För att du ska få en så bra start som möjligt hos oss kommer anställningen att inledas med en utförlig introduktion av verksamheten och din nya roll. 

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Akademisk examen inom ekonomi eller annat relevant område är meriterande, men inte ett krav. Du har god ledarerfarenhet, har haft resultatansvar och har – under minst tre års tid – jobbat med försäljning. Har du kontaktnät inom branschen och/eller inom den region du ska arbeta är det ett plus. Det är också meriterande om du har kompetens inom rekrytering. Oavsett bakgrund behöver du vara en tydlig kommunikatör som både talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Det är också viktigt att du kan analysera nuläget, definiera önskat läge och skapa en plan för att nå dit. 

Du har lätt för att bygga goda, långsiktiga relationer och kan – med ett strategiskt angreppsätt – målmedvetet driva förändringsarbeten med affären och kunden i fokus. För att passa som vår nya chef behöver du vara strukturerad och vilja påverka den organisation du arbetar inom. Som person är du förtroendeingivande och har hög integritet. En annan av dina styrkor är att du är mån om att ge dina medarbetare kontinuerlig återkoppling och konstruktiv kritik. Själv beskriver du dig som en coachande, tillgänglig och närvarande chef. Du är entusiasmerande på ett sätt som triggar igång dina medarbetares engagemang och vilja att nå bästa möjliga resultat. En god portion humor gör att du passar in i övriga gänget. Känner du igen dig? Då tror vi att du har hittat ett omväxlande arbete som kommer att passa dig.

Ansökan och kontakt

För mer information om tjänsten, kontakta Gabriella Huss på Assessio, 08-775 09 43. Din intresseanmälan med CV vill vi ha senast 2013-08-11 via www.assessio.se/rekrytering. Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Individuell lönesättning
  • Heltid
  • Publicerat: 28 juni 2013

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Sales Manager

Sales Manager

19 april 2024

19 april 2024

Sales Manager - Volvo Cars

18 april 2024